Att längta efter den tid som komma skall

urna

Jag längtar jag som en tok efter årets första kaffe på uteplatsen, efter den värmande solen och en roadtrip som avslutas med en djupdykning i en picknickkorg fylld med godsaker. Men än så länge har vintern oss i sitt hårda grepp. Trots allt så kan den vara ganska mysig, i alla fall om det är vindstilla, sol och lite snö, men på något sätt så räcker det nu. Visserligen har vi fått lite av det vita här i Skåneland, men jag känner mig som sagt ganska vintertrött nu. Till och med småfåglarna har börjat få vårkänslor och fyrbeningarna har börjat med sitt pälsbyte, är inte det tecken så säg?!

Jag saknar dofterna, ljuset och känslan av att vakna utsövd. Just nu är jag bara trött, trött när jag vaknar och trött resten av dagen. Det spelar liksom ingen roll hur mycket sömn jag får, är fortfarande trött… Kanske skulle man boosta med lite mer vitaminer? Träna, det gör jag i alla fall inte, det ligger liksom inte för mig. Nej, jag tror jag får investera i lite mer snittblommor, ta en titt på bilder från förra sommaren och bara längta extra lite till den tid som komma skall. Snabbare än snart så är våren här.

4 reaktioner på ”Att längta efter den tid som komma skall

  1. Haha! Har precis skrivit ett inlägg om min sommarlängtan, som kommer i morgon! 🙂
    Ja, nu är jag trött på vinter och kyla…..vill ha sol och värme!
    Kram Jennica

Tack för din kommentar!