Back to work eller dags att kliva ur mysbyxan

Nu är det inte många dagar kvar innan jag ska börja på mitt nya jobb och det känns som det är dags att kliva ur mysbyxorna och bli lite mer anständig. Min garderob behöver verkligen förnyas, både med baskläder och med några statement pieces. Som vanligt fastnar jag för det svarta, möjligtvis med inslag med vitt och grafitgrått. Jag tror att det finns en anledning till att vi designers ofta föredrar svarta, enkla kläder och det är för att man hela tiden omges med färg och form i sitt jobb. Oavsett vilket så är det alltid snyggt med svart!

 

work

 

1. En oversized yllerock känns som ett måste i höst och vinter. Suveränt att ha över tjocka tröjor eller tunna klänningar. Den här gillar jag skarpt, kommer från & other stories.

2. Kavajer kan man aldrig få för många av. Bästa plagget både för att dressa upp ett par jeans eller tillsammans med finbyxor för en presentabel outift. Den här är ett reafynd från Dorothy Perkins och hittas på Zalando.

3. Jag har en förkärlek  för enkla blusar med knorr, den här är mitt i blink. Bon’a Parte.

4. På fötterna skulle jag gärna ha ett par spetsiga boots med klack. Om jag kan gå i dem utan att se ut som en älg det vill säga… Men det är kanske dags att börja öva för de här från Café Noir är toksnygga.

5. Och sedan är det det här med brallor. Har börjat få ett sug efter skinnbyxor, vilket aldrig varit min grej. Kanske har jag en dold sida med en rockertjej, vem vet? En smygstart är de här från Twist & Tango, ännu ett reafynd.

Sådär, det här är kanske en början på en välbehövlig garderobsuppdatering. Nu är det bara att se vad pengarna räcker till 😉

 

4 thoughts on “Back to work eller dags att kliva ur mysbyxan

  1. Så snygga kläder, ja svart är snyggt så enkelt är det;) Här är det snart dags för fyndmarknad igen och då hoppas jag hitta många snygga plagg till mig (begagnat, miljövänligt och giftfritt) Men ubudet kan ju ibland vara väldigt varierat så jag har en back up plan:)

    Fin dag till dig och en blandhäck med aronia som inslag tror jag kan vara en höjdare. Visste inte att fåglarna gillade aroniabär kanske ska lägga i några sådana i fågelmaten som jag tänkte tillverka själv. Kanske ingen dum idé.
    Kram
    Annie

  2. Jamen det där var ju snyggt! Kul att komma tillbaka ut i arbetslivet igen…eller? 😉
    Min garderob behöver också uppdateras….i morgon ska jag och tjejerna ut på shoppingrunda men denna gången är det deras tur. De har växt ur typ allt denna sommaren….men nästa veckan, när jag är själv…då ska jag minsann göra en egen shoppingrunda! 🙂
    Kram!

Tack för din kommentar!

