Att vara pinterestoman

Screen shot 2014-08-22 at 22.33.21

Det finns vissa saker i livet som bara blir så där fullkomligt rätt på en gång. Pinterest är en av de sakerna. Jag kommer ihåg när Pinterest dök upp för en massa år sedan, då var det framförallt fotografer och designers som använde det. Maken (oj vad det är härligt att skriva så!) tipsade mig om det och det tog inte lång tid innan jag var helt fast och blev en riktig pinterestoman. Alltså, vilket utmärkt sätt att spara all inspiration som man snubblar över! Innan hade jag en massa foldrar på skrivbordet vars innehåll man aldrig hade någon aning om vart det kom ifrån, men med Pinterest så är det så mycket lättare att hitta källan. Jag pinnar både privat och i jobbet, inredning, mode, diy, design, konst och så vidare. Bästa inspirationsboosten jag kan tänka mig. Här hittar du mig på Pinterest. Pinnar du?

71688f8561b9f7d2c5498b85a7d6114d

 

 

4fa6fde8fc1a0730b49feb1cfe076131

 

fff0d16a4eefdac828e3df010d2f7a4e

2a720592f59f1656a4dc3e0943e3eaaa

Källor: 1/2/3/4

11 thoughts on “Att vara pinterestoman

  1. Jag började med sen rann det ut i sanden…
    Däremot kan jag söka efter inspiration där ibland. Främst är det gäller saker man kan göra själv.

    Hoppas att du och maken får en fin dag=))
    Kram Hannis

  2. Jag kikar mycket på Pinterest! Älskar det! 🙂
    Däremot har jag inte pinnat så mycket själv. Jag har dock börjat spara ner lite grejor som jag hittar. Kul! 🙂
    Kram!

  3. Pinterest är livsfarlig ju! Jag har de som app i telefonen och om jag öppnar den försvinner jag liksom in och glömmer allt. Hittar hur mycket som helst och de bara kliar i fingrarna för att få vara kreativ. Kram

  4. Fantastiska Pinterest. De bästa sällskapet när jag vaknar alldeles för tidigt på morgonen (natten) Då kan jag ligga där med telefonen nära (orkar inte ta på mig glasögonen) och pinna, inspireras och planera;) Sen får jag hindra skaparlusten från att dra mig upp ur sängen för tre på morgonen (natten) är alldeles för tidigt för att gå upp och starta projekt;) tur att inspirationen ligger i tryggt förvar inne i pinterest, redo att tas fram när klockan visar en mer human tid;)

    Fin dag till dig
    Kram
    Annie

  5. Jag har kollat in pinterest och gillar det skarpt, fast jag är inte så bra att gå in där. Men du gav mig lite mer tanke att kanske göra lite fler besök…vill ju ha lite ny inspiration till hemmet, det verkar ju vara ett smart ställe

    Kram Kajsa

    • Gör det! jag pinnar alltid när jag läser bloggar (följer massor med Feedly), supersmidigt! Om du söker på engelska på Pinterest hittar du bäst träffar 🙂
      Lycka till!
      Kram!

  6. Men jisses, har du gått och blivit fru sedan jag kikade in här sist?!:=) 18 år är ju en rätt lång tid så då lär man ju vara säker på att man verkligen känner varandra innan man binder sig for Life så att säga:) Stort grattis!!!

    Ja pinterest tog det lång tid för mig innan jag började upptäcka. Jag använder det i perioder, t.ex. inför barnkalaset i våras då jag behövde lite tips. Och visst är det underbart med inspiration. MEN… Det jag inte gillar är att många bloggare tar bilder hej vilt därifrån och bara skriver att det kommer från pinterest. Ungefär som om upphovsrätt med mera bara upphör när det finns där. Och då är det många som ändå skriver i sina egna bloggar att ”mina bilder tillhör mig …blabla”, men att knycka andras är tydligen helt ok? Jag kunde faktiskt inte låta bli att påpeka det i en ganska stor inredningsblogg att jag tyckte det var lite dåligt med hänvisning och fick ett mycket märkligt svar om att det minsann inte går att hitta källor till allt, etc. Och visst, det gäller ju alla bloggare/sociala medier-användare att man inte kan använda bilder hur som helst. Men om man har en blogg som man faktiskt gynnas av ekonomiskt på något sätt så tycker nog jag att man ska vara ännu lite mer noggrann med vad man faktiskt använder. Nu blev det långt här, hehe, men ja, jag gillar ju Pinterest och annan inspiration, men det är inte direkt enkelt alla gånger… Här hittar du mig: http://www.pinterest.com/frkgredelin3149/

    Stor kram och grattis igen!!

    • Stort tack för grattis! Det där med upphovsrätt är viktigt tycker jag med, och att bara uppge Pinterest som källa gör jag mig själv skyldig till ibland (som här). Jag tänker som så att man kan hitta källan om man klickar sig vidare på Pinterest (för det mesta). Och om det är produktbilder från företag tycker jag att det inte är lika viktigt då de finns för att sälja en produkt och jag faktiskt gör lite reklam för dem 😉 Nu måste jag kolla in dig på Pinterest 🙂
      Kram!

Tack för din kommentar!

