Älskade augustiljus!

fec2871ccecabca0d6272715ea30cef5

Det är något speciellt med ljuset så här års. Skarpt och varmt på samma sätt liksom. Och lägre. Ett ljus som helt plötsligt letar sig in i husets allra mörkaste vrår, som försöker tränga igenom morgonens dimma eller ett åskväder i skymningstid. Och jag gillar det skarpt. Ingen höstångest i världen kan tränga igenom augustiljuset.

Höstångest ja, har ni känt av den än? Själv är jag lyckligt befriad från den. Tycker att alla årstider har sin alldeles egna charm, framförallt början på en årstid då allt är nytt och lite spännande. Ska det bli en vacker vår, en varm sommar, en krispig och solig höst? Blir det någon snö i vinter? Viktiga frågor som dyker upp hos mig i början på varje säsong. Ett nytt, blankt ark att fylla med upplevelser av både de små och stora sorterna. Nu ser jag fram emot sköna kängor, varma tröjor och rosiga kinder. Men sådan är jag. Hur är du?

5 thoughts on “Älskade augustiljus!

  1. Jag gillar hösten jag. Ljuset, färgerna och stillheten.
    Det känns nu att det börjar närma sig och fortsätter det så här har jag inget emot det.

    Fin dag till dig/Kram Hannis

  2. Jag är en stor beundrare av alla våra årstider, möter var och en med en öppen famn. Själv är det luften som trollbinder mig under de första höstdagarna, den klara friska luften som får lungorna att vilja andas extra mycket. Ja luften under hösten är det verkligen något speciellt med.
    Vacker bild.
    Kram
    Annie

  3. Der ligger en frihed i at kunne vandre ind og ud af sit hus om sommeren. Der ligger en frihed i at kunne blive i sit hus uden at blive lokket af varme lufte, når det er vinter. Jeg elsker at længes mod foråret, jeg længes lige nu mod efteråret og de farver, som efteråret bærer med sig. Smukt billede, smuk tid.

  4. Än är det barfotadagar och sommarklänningar…fast lite kallt ibland, så ingen höstkänning här inte. Dessutom har vi blivit lovade en Indiansommar, så det tror jag på

    kram Kajsa

Tack för din kommentar!

