Andnöd och finheter

persilja

Inte för att klaga men det skulle vara skönt att kunna andas lite igen… Temperaturen var uppe och vände på 31° i skuggan, en klibbig och tryckande hetta som fortfarande ligger som ett lock över landskapet. Av åskan såg vi inget, inte regnet heller. Mannen har massor av gräs att klippa och jag måste städa huset innan sommarens första gäster dyker upp, men inte sjutton kan man göra det när man knappt kan andas. Sådär, då fick jag klagat lite 😉

Vi hade en alldeles underbar helg i Kalmar och på Öland, en sådan där som man kan plocka fram ur minnesbanken en regnig höstdag. Det var faktiskt mitt första besök i den regionen och mannens första i vuxen ålder, jisses att vi har missat en så fantastisk del av Sverige! Hit vill vi igen, kanske en solig helg till våren då det blommar som bäst på alvaret? Hoppas! Under tiden bjuder jag på en instagrambild på stolta väderkvarnar på rad i Lerkaka, Öland och häller upp ännu ett stort glas kall saft. Kram finingar!

öland

8 thoughts on “Andnöd och finheter

  1. Idag har det regnat här! Och inte lite heller….massor! Riktigt tropiskt ösregn! Och åskat har det också gjort…. Fy….! Visst, det rensar luften…men ändå… I morgon hoppas jag att sommaren är tillbaka igen!
    Kram Jennica

  2. Ja vilken tryckande värme vi fått, någon åska har vi inte sett till men ett uppfriskade regn bjöds vi i går kväll och det var behövligt. vackra bilder den översta är härligt sommar magisk. Kram åse

  3. Här bjöds det på otroligt närgången åska som låg rakt ovanför…läste till och med att den slog ner inte långt ifrån min arbetsplats. Själv satt jag i bilen under en av de högsta knallarna och jag kan säga att det skakade till. men det är skönt när luften får rensas ur från tryckande värme.

    Öland är otroligt fint, har varit där en gång som vuxen och kan precis som ni gärna åka över igen. Där är otroligt vackert

    Kram Kajsa

  4. Ja nog finns det många fina platser i Sverige. Åskan du söker har nog parkerat hos oss i Italien men jag hoppas att du kan andas lättare idag ändå 😉
    Kram Maria

  5. Ibland är det synd att vårt land är så avlång ,det är så många fina platser jag vill besöka. Det var många år sedan jag var på Öland. Så fint med väderkvarnar

    Här är också sommarvarmt, men det pratas om regn på söndag.

    kram Lissen

  6. Hoppas du fick lite luft tillslut. Här regnar det idag och enligt prognosen ska det regna hela dagen idag, imorgon, på tisdag och på onsdag. Vet inte om jag tycker att det är så roligt;( Men förhoppningsvis är det bara skurar och inte hela dagar som gäller. Jag vill ju ut och fortsätta projektet reclaim the garden. 😉

    fin dag till dig
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

