Det allra nödvändigaste och snabbare än beräknat

örtagård

Som ett minne av det växthus som tidigare ägare förlorade i en av de skånska vinterstormarna står grunden där. Mitt i gräsmattan och klädd i mossa. Grunden som fått ett andra liv som hem för det som är allra nödvändigaste i en trädgård, örtagården. Här växer fyra sorters oregano, timjan, persilja, gräslök, vinter- och sommarkyndel, citronmeliss och grönmynta. Bara det nödvändigaste alltså. Under de fuktiga sommarkvällarna blandas doften av den grekiska oreganon med timjan och vresros. De bästa av dofter! Undrar om storken och gladorna som svävar över våra hustak uppskattar det med?

Det var då själva tusan vad det ska vara svårt att klämma ur sig blogginlägg just nu då! Jag är ju trots allt ledig, inte för att jag gör så mycket mer än att russla i trädgården och bara finnas till just nu, men ändå… Bästa formen av ledig om ni frågar mig. Och på torsdag får vi hämta vår nya bil, en hel vecka tidigare än vi trodde! Johan på Skoda Malmö måste vara den bästa säljaren någonsin, han ringde idag och sa att de skyndat på processen eftersom vi inte har någon bil sedan innan 🙂 Guldstjärna helt klart!

Kram alla fina!

 

7 thoughts on “Det allra nödvändigaste och snabbare än beräknat

  1. Härligt att du njuter! Det är bästa tiden nu så det är bara att fortsätta=))
    Något annat härligt är örter, det där med att kunna knipsa av lite och ha färska örter men också dofterna. Det gillar jag!

    Kram Hannis

  2. Häftigt att du har gjort ett kryddland av den gamla stommen. Härligt med ledighet. Vädret är ju bara det bästa nu. Vet hur det känns när man inte vet riktigt vad man ska skriva. Hoppas lusten kommer tillbaka. Ha en fin dag Kram Pernilla

  3. Fantastiska dofter det måste komma därifrån. Testade örter förra året men lyckades aldrig med dem de dog efter några veckor. Men nu har jag fått en härdig basilika planta av min fars grannar. En planta som jag varje gång jag går förbi inte kan motså att pilla lite på;)

    Det är den tiden nu då bloggtorkan sprider sig som en löpeld över landet, många tar semester från sina bloggar och min dagliga läslista blir mindre och mindre;( Men alla kommer tillbaka och alla liksom jag väntar med spänning och längtan. Så med det vill jag ha sagt att bloggtorka har vi alla på sommaren, även jag;)

    Kram
    Annie

  4. Det ser så fint ud med mange urter. Har selv svært ved at kunne overskue, (havne kalder) at skrive blog skriverier i øjeblikket. Dejligt at Skoda kommer før tid! Kram..

Tack för din kommentar!

