Äntligen!

huset2

Så kom äntligen min nya laddare och allt kan återgå till det normala igen. Puh! Jag har verkligen känt mig naken utan min MacBook, visst paddan är toppen till det mesta men jag har saknat både Photoshop och storleken på skärmen. Learning by doing med andra ord.

Förra veckan var väldigt speciell, vi har köpt bil! Efter att ha bott på landet i mer än sex år utan bil ska vi äntligen bli oberoende av lantisbussens något skrala tidtabell. Det ska bli sååå skönt! Vad blev det för bil då? Jo efter en massa funderande och vägande hit och dit så blev det faktiskt en sprillans ny bil. Japp, ni läste rätt 😉 Vi hade siktat in oss på en förnuftig och smart bil, en Skoda Fabia Combi. Tanken var att köpa en som var ett till två år gammal, men det visade sig att Skoda just nu har en superkampanj på ett ”extra allt-paket” som vi inte kunde motstå. Att det sedan bara blev marginellt dyrare än en nyare begagnad var en bonus. Så om ett par, tre veckor tar vi bussen till Malmö för att hämta vår alldeles sprillans nya första bil någonsin. Yay! Så nu är det bara att städa ur det aldrig använda garaget (och flytta bort lite blommor, hehe) så att godbiten kan få stå skyddat vid behov. Lycka!

Kram alla fina!

7 thoughts on “Äntligen!

  1. Skönt med bil! Jag bodde sex månader på landet utan bil och höll på att bli galen.
    Gick inte så mycket bussar där så det var svårt att få ihop tillvaron utan bil, eller så var jag bara bekväm=))

    Kram Hannis

  2. Grattis till bilköpet! Blir imponerad över att ni bott så länge på landet utan bil. För mig är bil alldeles nödvändigt för att jag inte ska känna mig strandsatt i byn där vi bor 🙂
    Kram Maria

  3. Kul! Ni kommer nog att vänja er otroligt fort och efter ett par veckor kommer ni nog inte att fatta hur ni klarade er utan bil.
    Ha det fint
    Anette

Tack för din kommentar!

