Inlägg nummer 200 och en enorm klematis

klematis2

200 inlägg, jisses! Vad är då bättre än att fira med en bild på klematis ”Polish Spirit”? Tacksammare klematis får man leta efter. Trots sitt namn räknas den till italiensk klematis, en grupp som blommar rikligt med enkla blommor under mer eller mindre hela sommaren. I normala fall är blommorna ca 3-4 cm stora, men årets första blomma här hos oss är nästan 15 cm!

Här i myllan har det fina vädret fortsatt. En lätt bris och strålande sol från en klarblå himmel kan man ju leva med! Läste någonstans att det där med att bry sig om vädret ska var något som kommer med åldern. I så fall är jag lastgammal 😉 Tror snarare att det beror på hur man bor, i stan är man inte lika utsatt som man är på landet. Sedan är ju tempot lite långsammare och man hinner reflektera över klimatet omkring sig på ett annat sätt.

Hoppas att alla mammor där ute har haft en fin morsdag, min egna mamma firas om en vecka istället då hon fyller år. Två flugor i en smäll liksom. Nej nu ska jag fortsätta att sippa på mitt glas rött och titta på valvakan. Kram alla fina!

7 reaktioner på ”Inlägg nummer 200 och en enorm klematis

  1. Jag är personligen galet beroende av ljuset. Så när det blir vår så blir jag besatt i vädret.
    Längtar konstant efter värme och ljus hela vintern=))

    Klematisen är så vacker! Så växer den så ostyrigt vackert.
    Kram Hannis

  2. Vilken fantastisk klematis. En sådan tror jag bestämt hade passat perfekt klättrandes på vårt döda pilträd. Ska genast skriva upp namnet och sätta upp på inköps / önske- listan.

    Önskar dig en fin start på den nya veckan
    Kram
    Annie

  3. Så vackert clematisen blommar och vädret är inte så mycket att göra åt.
    Hoppa ändå att värmen kommer tillbaks snart

    Ha en fin vecka. // Lissen

Tack för din kommentar!