Grattis Norge!

norge

Det är få dagar som jag känner mig så norsk som den 17.e maj. Idag firar alla norrmänn sin grundlag och just i år är det extra stort eftersom det är 200 år sedan Riksforsamlingen på Eidsvoll antog lagen. Børnetåg och marscherande musikkårer fyller alla norska städer, liten som stor. Oslotåget går bland annat förbi slottet där norska kungafamiljen står och vinkar från balkongen. Så idag flaggar vi här hemma och tänker på vårt fosterland lite extra. Grattis Norge!

För er som undrar så är både mannen och jag halvnorska 😉

Bild

2 thoughts on “Grattis Norge!

  1. Det förklarar varför du kan så mycket om Norge. Även om jag inte är norsk är det den nationaldag jag kan bäst förutom Sveriges. Ha en fin dag Kram Pernilla

Tack för din kommentar!

