Det bidde visst en väska till

väska

Vad gör man om man är ledig och det regnar ute? Jo man syr en väska så klart! Jag hade en stuvbit av Stig Lindbergs Grazia Grande som bara skrek att det ville bli en väska, en enkel shoppingbag. Det här måste bara vara världens enklaste väskmodell, två rektanglar som sys ihop och sedan fäster man två band som handtag. Om man sedan syr av hörnorna i botten som jag gjort så får man en rymligare väska. Jag valde att fodra den med ett grönt linnetyg där jag fäst en innerficka och en ring för nycklar. På så sätt så har man mer koll på sina småsaker. En timme senare har man en ny väska, bara så där liksom. Att den dessutom passar alldeles perfekt till min gråa vårjacka är bara en bonus.

väska2

11 thoughts on “Det bidde visst en väska till

  1. Perfekt ju!
    Men nu tror jag att det skulle ta längre än en timma att sy den där för mig…
    Jag skulle behöva svära en timma innan jag ens fått i tråden i nålen!
    Kram igen

  2. Superfin! Och vilket härligt vårigt tyg. Passar perfekt nu ju. Du borde lägga upp en liten webshop för dina fina kreationer. (tänker på den fina filuren du sydde tidigare) Kram Johanna

  3. Väldigt fin väska och jag skulle inte heller sno ihop den på en timme.
    Då är du alltså duktig på att sy

    Ha en fin helg. // Lissen

  4. Men! Så fin! Underbart tyg!!
    Jag är ju inte så bra på det där med att sy….men du fick detta att låta rätt enkelt….och fint blev det ju….kanske man skulle prova! 🙂
    Kram Jennica

Tack för din kommentar!

