Hej maj!

april_coll

Och så var det helt plötsligt maj och med det den obligatoriska månadssummeringen. April var verkligen en månad att älska då den gav försmak på vad som komma skall. Varma dagar och trädgårdspyssel är verkligen min melodi. April var den månaden då jag sydde fantasidjur till en nyfödd, hälsade på lika nyfödda griskultingar och möttes av en trädgård som verkligen började vakna till liv. Skogspromenad, uterumsröj, fasadmåleri och tips på enkla planteringsskyltar, april var en månad med inlägg som firade utelivet.

Och april hade aldrig kunnat avslutas bättre med besked om det nya jobbet! Tack alla fina för glada hejarop 🙂 Nu välkomnar jag maj med öppna armar!

6 thoughts on “Hej maj!

  1. Här startar maj med snö, men det gör liksom ingenting. Efter dom här soldagarna som har varit så vet jag ju vad som kommer igen=))
    Vilket härligt collage!
    Kramen

  2. Grattis till nytt jobb, så spännande! Och att få vara ledig hela sommaren, vilken dröm! Min längsta ledighet en sommar i vuxen ålder har varit sex veckor, och då var det i kombination med uttag av de sista föräldradagarna när dottern var liten … men jag ska inte klaga, jag har det gott med deltidsjobb:)

    Ha en underbar första maj!
    Kram
    Suz

  3. Fint kollage och visst var april en härlig månad! Nu ser vi framåt maj….här i skåne är det ju en solig och vacker dag. Har förstått att det snöat uppåt landet och det låter ju mindre kul….
    Ha nu en riktigt skön dag!
    Kram Jennica

Tack för din kommentar!

