Underbara helg!

skog

beppe

Hej igen! Det blev visst lite bloggpaus, men nu är jag här igen. Alltså vilken härlig helg det har varit! Vi passade på att låna mammas bil (vi har ju ingen egen..) och började påsken med att klara av några ärenden. Annars har vi mest myst. I lördags satt vi i solen och sippade på lite bubbel med Spotify skrålande i bakgrunden. Hela dagen. Utan solkräm… Typiskt mig… I söndags stack vi iväg på en alldeles underbar långpromenad i skogen med hunden (det räckte liksom med sol på näsan). Här i Skåne är vi ju inte direkt bortskämda med riktig skog, men vi har turen att ha Verkasjön på lagomt bilavstånd. Här finns det massor av skogsbilvägar som man kan gå i timtal på, ackompanjerade av koltrastens sång. Och vilken lyx för hunden att kunna ta ett dopp i sjön efter promenaden!

Idag har vi lämnat tillbaka bilen och ätit lite påsklunch med mina föräldrar. En alldeles perfekt påskhelg i myllan som avslutas med fulladdade batterier för kommande vecka. En väldigt spännande vecka för mig, men det berättar jag mer om sedan 😉

7 thoughts on “Underbara helg!

  1. Dom här långhelgerna gör verkligen susen!
    Det är så oerhört skönt att bara vara=)) Skulle lätt kunna vänja mig vid det!

    En bra start på veckan till dig/Kram Hannis

  2. Härligt, men det finns ganska mycket skog i Skåne också … kring Sövdesjön och Snogeholmssjön kan man också promenera i timmar! Och jag är uppvuxen vid Krageholmssjön, massor av bokskog i synnerhet. Dessa skogar når jag dels genom att bara stiga ur huset eller åka en liten biltur. Sen kan vi ju färdas upp till Kopparhatten och Skäralid – fantastiska vyer!

    Lite tips kanske:)

    Men hur klarar ni er utan bil och bor ute på landet? Jag är förbluffad, här har vi världens uslaste busslinjer!

    Ha en fin onsdagskväll!
    Kram
    Suz

Tack för din kommentar!

