Att förbereda för en tid som komma skall

uterum1

Jag har börjat förbereda för uteliv. För de blommor som har fått tillbringa sin vinter i vårt uterum det vill säga. Flyttat, sopat och röjt i ett utrymme som vintertid blir till en enda stor förvaringsplats. Nu börjar det äntligen bli lite struktur i det hela.

uterum4

uterum2

Här förvarar vi våra pelargoner, jätteverbenor, dahlior, känsligare örter och vårt stora olivträd. Olivträdet är väl kanske inte det mest bladrika där finns, men vid gott liv i alla fall. Lite sol på bladen så ska det nog ordna sig i år med. Har funderat på om man kanske ska klippa ner det kraftigt eller om det ska få behålla sitt något spretiga utseende. En svår fråga.

uterum3

uterum5

När vi flyttade hit tänkte vi faktiskt riva uterummet för det var så fult, det var mera bastu än veranda om ni förstår vad jag menar… Som tur är kom vi ganska snart på nya tankar eftersom det är ett utmärkt utrymme regniga sommardagar, våren börjar lite tidigare och hösten lite senare. Med lite vitfärg på furuväggarna så känns det numera inte fullt lika bastulikt, taket och fönstren ska också målas här framöver. I vilket fall som helst är det numera lite mer ordning där och med det en längtan efter den tid som komma skall. Snart så!

P.S. Jackan som jag beställde sitter som en smäck! Lite smånöjd är jag allt 🙂

7 thoughts on “Att förbereda för en tid som komma skall

  1. Skönt att kunna piffa till uterummet så det blir mer trevligt och funktionsdugligt. För vid regniga dagar kan det vara skönt att vara så där mitt emmellan ute och inne. Älskar att sitta i vårt uterum på kolonin och titta ut när det regnar…ibland öppnar jag upp skjutdörrarna bara för att få mer utekänsla

    kram Kajsa

  2. Härligt att ha ett sånt rum för växterna!
    Jag klippte ner mitt olivträd, ordentligt…Men det börjar komma nya blad redan så det lever i alla fall=))
    Kram Hannis

  3. Så härligt att ha ett rum för alla växter, ett sådant rum önskar jag mig med. Här hemma förvarar vi dem i ett mycket stökigt garage som kanske är är en av förklaringarna till att pelargonerna glömdes bort.

    Kram
    Annie

  4. Vi gjorde om vår friggebod till ett uterum, det är det du ser på min facebooksida bl a. Vi är så himla nöjda med det, ett litet lagom krypin.
    Ha en bra dag!

Tack för din kommentar!

