Fotoutmaning vänner emellan – På rad

Plockade in några av årets sista snödroppar från lunden, medan jag funderade på temat ”På rad” i dagens fotoutmaning vänner emellan. Vad kan man göra? Tog fram några ärvda glas och skred till verket. Så här tänkte jag:

rad1

Började med att arrangera glasen lite asymmetriskt på rad direkt på köksbordet. En hel del oskärpa för att skapa lite dynamik. Fungerar det? Nja, sådär, glasen försvinner mot den grå bordsskivan…

rad2

Fram med skärbrädan för att få lite mer kontrast. Glasen arrangerades i en rak rad, fokus på glasen. Det här blev lite mer spännande, men inte riktigt som jag tänkt mig. Skärbrädan är nog rätt, men vinkeln är lite tråkig. Dags att tänka om.

rad3

Om man testar med en helt annan vinkel så får bilden helt plötsligt ett nytt uttryck. Det här var betydligt mer intressant än de tidigare försöken. Så här kan man hålla på i all oändlighet, riktigt roligt!

Slutligen hamnade snödropparna i en helt annan vas, det blev inga piffiga arrangemang utan en hederlig bukett. Så kan det gå 😉

rad4

Hos Kristina och Maria hittar du fler bidrag till dagens fotoutmaning vänner emellan.

 

15 thoughts on “Fotoutmaning vänner emellan – På rad

  1. Underbara snödroppsbilder! Så roligt, så här leker jag också med kameran. Har ofta en idé om hur jag vill ha bilden och ofta ändrar jag mig på vägen innan jag är nöjd med uttrycket i bilden.
    Kram Lisa

  2. Vad fint det blev med snödroppar i glas. Jag har precis börjat fota och kan hålla på att byta vinklar och ändra motiven hur länge som helst utan att tröttna. Ha en bra dag! Kram Lena

  3. Ååå! Här uppe i norr ser vi inte snödropparna än 😦 tack för fotoskolan, kul att se skillnaden mellan de olika arrangemangen.

  4. Precis så där håller jag också förjämnan 🙂 Flyttar lite hit och lite dit och provar olika vinklar. Ett väldigt fint bidrag blev det här hos dig.
    Kram Maria

  5. Som med mig och mina fikon…när jag skulle göra marmelad och började fota istället=))
    Det är kul.
    Tycker dom är vackra, speciellt bilden ovanifrån!!
    Kram Hannis

Tack för din kommentar!

