Älskade cyklamen och en ståpälsupplevelse

cyklamen1

cyklamen2

Jag är fasligt svag i cyklamen. Jag tror det är med någon form av skräckblandad förtjusning som de får följa med hem från blomaffären. Få blommor är så känsliga, den får inte torka ut men inte vattnas för ofta… Det är lite som med avocado: omogen, omogen, rutten. Men det är nog det som är lite av charmen. Hur som helst, vackra är de. Den här lilla skönheten fick följa med hem i måndags, än så länge ser den fin ut 😉

Såg ni sista avsnittet av Jills veranda? När Jill och Magnus från Weeping Willows hittade den hemlöse musikern Douglas Seegers och lyssnar på hans egenskrivna låt, en låt som får tiden att stanna? Det var nog en av de starkaste musikupplevelser jag haft på länge! Vilken röst och vilken låt! Och bara känslan då de spelade in den i Johnny Cash’s studio, nästan religiöst! En riktig ståpälsupplevelse. Om ni missade det, kolla in det här klippet.

Och ni, tack så väldans för fina grattishälsningar! De värmer 🙂

6 thoughts on “Älskade cyklamen och en ståpälsupplevelse

  1. På söndag tänkte jag sätta mig och kolla ifatt Jills veranda. Då har jag något att se fram emot.

    Cyklamen…Den har jag givit upp! Jag lyckas aldrig. Den dör vad jag än försöker med.
    Och det är synd för den är så vacker. Vacker färg var det på din!

    Kram och skön dag!

  2. Cyklamen är vackra men hemma hos mig blir de aldrig långlivade, jag lyckas aldrig att få dem att överleva. Ha en fin kväll. Kram åse

  3. Cyklamen är en riktig klassisk favorit & vet du, -den får jag att överleva :)) En ungdomlig dam på då 89 år som jag hyrde lägenhet av i Oslo på början av 90talet hade så vackra cyklamen hos sig i lägenheten under. Jag var förbryllad för mina bara dog, så jag frågade henne vad hennes knep var.
    -Ett par isbitar på jorden varannan dag, svarade hon & gärna ett svalt rum om natten.

    Så har jag gjort med mina cyklamen & dom har stått så länge att jag till slut kastat dom för blad stjälkarna blir så långa & fula.

    Kram finaste

Tack för din kommentar!

