Finaste lampan och tisdagsmys

uggla2

Titta vad jag fick av bästa mannen, den finaste lampan jag sett på länge! Bara tanken på att jag har en ugglelampa gör mig så glad. Den var dock inte helt enkel att fotografera, vit lampa mot vit vägg i ett av husets mörkaste hörn… Men ni fattar principen i alla fall. Så nöjd!

uggla1

Igår var det en riktig mystisdag med gott att äta och dricka. Det blev en sallad med rökt makrill och kapris och som avslutning en hederlig äppelsmulpaj med massor av vaniljvisp (inga semlor, det räcker liksom nu). Det känns lite lyxigt en vanlig vardag, men så råkade jag ju bli ett år äldre 😉 Inte för att jag direkt firar så mycket nuförtiden, men lite mys är aldrig fel. På tal om dricka så måste jag ju bara tipsa om det supersmarriga vita som vi drack: Gnarly Head Viognier (nr 6381). Passar toppen till rökt fisk. Den blir garanterat en av sommarens favoriter i år. Löp och köp!

12 thoughts on “Finaste lampan och tisdagsmys

  1. Grattis! Det låter som en utmärkt kväll. Klart man ska fira sin dag, lite extra glädje i livet är aldrig fel!:) Den där ugglelampan har jag också spanat in och planerar ett köp:) Här blev det semlor, jag som inte tyckte om semlor de första 20 åren i mitt liv får aldrig nog numera, hehe:)

    Ang, pendling så har vi bott ute på landet förr och hade då några mil in till stan Men sedan jag blev såpass sjuk som jag är nu så funkar inte det så bra då sambon måste både hämta och lämna sonen nästan varje dag, och vi behöver bo i anslutning till sjukhus med mera. Dessutom kan vi inte bo överallt då jag delvis sitter i rullstol numera och det krånglar liksom till allting, Men jag förstår hur du menar:)

    Fortsatt fin onsdag! Kram!

  2. Hipp Hipp HURRA på din dag!! GRATTIS!! 🙂

    Och vilken fantastisk lampa! Jag älskar också ugglor…tycker de ser så coola ut på nåt sätt. Kloka och coola. Bra kombo! 🙂
    Jag har ugglor lite varstans där hemma…..

    Kram Jennica

Tack för din kommentar!

