Fredagsnöje

kudde_rosagrön1

Det finns många sätt att roa sig en fredagskväll. Vissa går på krogen, andra på bio och jag, jag syr kuddar. Kände att det var dags för lite ljusare färger, att våren bör synas inomhus med. Och så blev jag inspirerad av alla fina rosa kuddar som cirkulerat i bloggvärlden den senaste tiden.

Jag hade mina aningar att jag någonstans i mina tyggömmor skulle ha en bit rosa manchestertyg som bara väntade på att få bli en kudde. Aningarna stämde. Och att matcha den med en annan pastellfärg kändes rätt. En bit av det mest underbara tyg jag någonsin sett, ett randigt i smutsigt ljusblått med vävda ränder i en gulgrön nyans som liksom fransar sig så där perfekt, räckte precis till en framsida. Baksidan är i ett matchande gulgrönt linnetyg. Och jag är nöjd, riktigt nöjd. Tyvärr är det lite väl mörkt i vårt vardagsrum en mulen dag som denna, så ett foto på kuddarna i soffan får vänta till en annan dag. Vardagsrum i skånelängor har ju en förmåga att ligga mitt i huset, riktiga kvällsrum med andra ord. Nej mulet väder till trots, nu blir det vårstädning i trädgården för hela slanten. Ha en mysig lördag alla finisar!

kudde_rosagrön2

10 thoughts on “Fredagsnöje

  1. De är väl en jätte härlig sysselsättning. Själv hade jag två extra barn igår kväll förutom min egen och besökte en vän med två barn hon. Så de var lek och prat. En perfekt fredag. Hoppas du har en härlig helg och kuddarna blev väldigt fina. Önskar att jag kunde sy Kram

  2. Det är mysigt att roa sig med sömnad en fredagskväll, eller målning.
    Så vaknar man pigg dagen efter också=))
    Fina färger!!
    Kramen

  3. Tycker det verkar vara en helt fantastisk fredagskvällssysselsättning. Så fina de blev och än en gång önskar jag att jag hade tålamodet till att sy.
    Hoppas du haft en fin dag ute i trädgården.
    Kram
    Annie

  4. Vad härligt att kunna svänga ihop sina egna kuddar i det tyg man vill ha! Jag beställde nyss ett par ljusrosa fodral från h&m men till min besvikelse var de inte alls så fina som jag trodde. Vi tänkte skaffa symaskin när vi väl flyttar till större (bor ju i en liten tvåa) och då kanske till och med jag vågar mig på att sy:) och ja- håller med, helt galet fort tiden går nu!! Ha en fin fortsättning på helgen! Kram/tanja

Tack för din kommentar!

