Hejdå februari, välkommen mars

feb_coll

Är det fler än jag som tycker att tiden bara rasar förbi? Att det alldeles nyss var slutet på årets första månad? Och helt plötsligt så går vi in i mars, den första riktiga vårmånaden här i Skåne. Och vår har det handlat om i flertalet av mina inlägg. Både längtan och den faktiska närvaron. I början av månaden låg snön djup, eller skånedjup i alla fall. Men helt plötsligt var den borta lika snabbt som den kom. Och i kölvattnet kom snödroppar, lärkor och vårystra hönor på utflykt. Underbart! Annars har den här månadens inlägg handlat om allt från inredningstips, våffelgräddning, y-stolar och självklart lite garnrelaterade funderingar. En väldigt blandad månad med andra ord, precis som det ska vara.

Nu ser jag verkligen fram emot mars, månaden då jag blir ett år klokare och när årets första kopp kaffe förhoppningsvis kan avnjutas utomhus. När leran torkar upp och trädgården vaknar till liv. En månad som jag hoppas bjuder mig på många nya utmaningar. Mars alltså. Välkommen!

6 thoughts on “Hejdå februari, välkommen mars

  1. Jag håller med om tiden…Sanslöst fort går det och jag kastas mellan måndag och fredag. Typ så.
    Vi blev tillsagda på jobbet igår att börja planera semestrar och bara det liksom, semester.
    Mars är jag glad över, imorgon är den här=))
    Kram Hannis

  2. Tur du påminde mig, herregud, redan mars alltså. Min bästa kompis fyller ju år den 1 mars, tur jag tittade in här alltså annars hade jag kanske glömt det i morgon.
    Ha en skön helg

  3. Dine Dorthealiljer er så smukke. Og sikken en måned. Solen viste sig i smukke mængder og jeg har allerede set den første perlehyacint i blomst. Dejlige marts.

  4. Jag tycker alltid att februari springer iväg och första mars kommer alltid som en överraskning varje år. Vet inte om det har att göra med att februari är några dagar kort. Men det är alltid synd om mannen för hans födelsedag på 1 mars kommer alltid som en överraskning. Paketen inhandlas alltid i sista stund. Ofta blir det strumpor och kalsonger;) så även i år fast i år blir dem i det miljövänligare alternativet bambu.

    Hoppas du får en helt fantastisk inledning på mars månad. Jag tackar för de alltid lika kloka och peppande kommentarerna inne hos mig. Tack
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

