Finbesök

höna3

höna2

höna4

Det är något visst med att bo på landet. Speciellt när grannens hönor kommer på finbesök. Kacklande som en hel syjunta, nyfikna och orädda. Underbart! Riktigt duktiga hjälpredor är de med, mannen fick assistans med sin gruskrattning och gräsmattan blev gödslad 🙂 Att sedan katterna satt som klistrade i köksfönstret, det är en helt annan historia. De ska väl ha lite vardagsdramatik de med.

Och tack för alla peppande ord på gårdagens inlägg! Det var precis vad jag behövde.

 

6 thoughts on “Finbesök

  1. Vilket fin besök, kan tänka mig att katterna gillar det;) Här får vi besök av ekorren med jämna mellanrum och det är verkligen ett besök katterna gillar fast de har verkligen inget att säga till om i kvickhet mot ekorren och det känns skönt. En död ekorre inburen av katterna är ingen syn jag ser fram emot.
    Så härligt att ha väckt trädgården till liv. Här längtas det. Men snart börjar ett nytt liv, ett 100% arbetslöst liv och då jäklar ska jag se till att jobba hemma;) Gissa om vi kommer få en fin trädgård till sommaren.

    önskar dig en härlig dag med finbesöket.
    Kram
    Annie

  2. Vilket fint besök! Och vilka härliga färger i bilderna!
    Jamen visst är det härligt att bo på landen….här där jag bor får vi dock inga höns på besök, men en och annan fasan brukar strutta runt här! 🙂
    Kram Jennica

  3. Fina Beppe:) Hundbilder kan man aldrig ha för många på sin blogg ju:)

    Alltså, när jag var barn så var jag ofta med farmor i hönshuset. Men jag minns att jag redan då hade svårt för lukten och aldrig var särskilt intresserad. Och numera håller jag mig på avstånd. Tycker helt enkelt inte om höns. Däremot har jag alltid älskat kor och hängde gärna i lagårn. Den kärleken består, dock är det en aning svårt att hålla kossor på balkongen så jag får nöja mig med hund:) Och ja- självklart ska katterna ha lite nöje att titta på, det är säkert som Rederiet eller varuhuset för dem:) Kram/tanja

  4. Jag kan riktigt se katterna i fönstret, haha
    Själv är jag hysteriskt rädd för fåglar, alltså FOBI, så jag är glad jag inte får höns på besök här hemma 😉 Men vi har MASSA rådjur, igår var dom fyra stycken utanför köksfönstret. Då var Felix som klistrad i fönstret…

    Puss

Tack för din kommentar!

