Då är vi igång!

kratta

Det blev visserligen ingen sol idag som utlovat, men det hindrade mig inte att ge mig ut en stund med kratta och sekatör. Vinden viner kallt och himlen är grå, men hjärtat är varmt. Känslan att sakta börja väcka trädgården till liv är obeskrivbar. Nu är i alla fall vinrankan klippt, toksent jag vet! Men jag har nog varit sent ute de flesta år och den har klarat sig ända. Hoppas på samma tur i år. Klematisen fick sig en dust med när jag ändå höll på liksom. Annars var det krattningen som fick bli i fokus den här gången. Ett litet hörn av vår trädgård har nu väckts till liv. Då är vi igång!

stövlar

 

18 thoughts on “Då är vi igång!

  1. Här har det också varit trädgårdsarbete idag! Tänk att det kan vara så roligt att få gå
    ut och få jord under naglarna! Nu hoppas jag på fint väder i morgon så det kan bli en
    stund med sekatören. Clematisen hade jag glömt bort, tack för påminnelsen.
    Kram M.E

  2. Härligt. Jag och mannen min putsade fönstren. Det känns också som vår feeling. Brukar du klippa mycket på din vin ranka. Har en liten ska man ändå klippa den? Ha en fin kväll Kram Pernilla

  3. Jag säger då det, vad grönt och en aningens vår det är hos dej.
    Härligt att komma igång, det förstår jag verkligen.
    Här hos mej var sol och jag hann njuta av mysig promenad, efter jobbarlördag.

    Ha en fin söndag. // Kram Lissen

    • Härligt med en mysig promenad! Fast det går fort när våren väl kommer i Sundsvall, den explosionen kan jag faktiskt sakna här i Skåne.
      Ha en fin söndag du med!
      Kram

  4. Hei søte du!
    Skal si våren har kommet lenger hos deg enn hos meg. Hos meg er det full snø og kaldt ennå.
    Jeg lengter sånn etter vår!

    Jeg måtte le av kommentaren din da jeg så du er grafisk designer. Da kan du jo se at jeg ikke kunne noen ting for 4 år siden *ler* det har bedret seg med årene da *blunke*

    Takk for alltid like koselige besøk inne hos meg! Du er underbar!
    Fiiin lørdag!

    klem

    • Huff! Men våren kommer snart hos er med!
      Tyckte att alla dina headers var fina, visst har du utvecklats mycket men det gör oftast smaken med De är ett fint arv att ha kvar! Du fick mig att vilja byta min header igen, det är väl typ en månad sedan sist… Nackdelen med att vara grafisk formgivare, man blir aldrig nöjd

      Det är alltid lika koseligt att besöka dig, massor av inspiration hela tiden!
      Ha en mysig lördagskväll!
      Stor kram!

  5. Så härligt! Blev också sugen på att börja vårstäda i trädgården men valde att pyssla med lite annat istället 😉 Magnoliakvisten är köpt på Granit i Lund. Jag har också letat i blomsterbutiker utan framgång men Granit hade alltså.
    Kram Maria

  6. Kratta ja. Det behöver vi verkligen. Men vi har liksom inte köpt en kratta än. Suktade efter magnoliakvisterna på Granit i helgen. Vackrast i världen.

Tack för din kommentar!

