Grå fredag

torkat

Gråväder. Det känns som om man inte riktigt kan vakna, som om man bara längtar efter en stunds vila med huvudet mot kudden. Dimman ligger som ett lock över landskapet. Alla ljud förstärks och känns väldigt nära. Mannen hörde årets första lärka, den som trots sin storlek lyckas fylla upp hela luftrummet med sin drill. Ska vi våga lita på att våren faktiskt är här? Lärka till trots. SMHI säger i alla fall att det är sant. Men februari har några dagar kvar att bjuda på, så vi får se vad vädergudarna har i bakfickan. Men nu är det fredag och helgen är nära. Hoppas i alla fall på lite smygstart i trädgården, det skulle göra gott i kropp och själ. Det och en liten tupplur om en stund. Måste bara jobba färdigt först. Zzz…

10 thoughts on “Grå fredag

  1. Den där tröttheten slåss jag emot just nu…
    Regn, grått och så lite snö på det. Det skulle vara skönt med vår på riktigt, Februari är nog min värsta månad tror jag=))
    Kram Hannis

  2. japp tröttheten gör sig påmind här också. Konstigt egentligen hur påverkade vi är av ljuset och mörkret. Längtar efter solens värmande strålar.
    Du tack för fina ord, ibland behöver jag lite självömkan, liksom få det ur systemet, höra att jag inte är ensam, att det inte beror på mig. För det är lätt att man tar det personligt när man inte blir anställd (fast man vet att det inte är fallet utan att det beror på den rådande ekonomin)

    Nu önskar jag oss båda en j##la massa sol för det behövs nu;)
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

