Virkat armband

armband

Jag är verkligen ingen mästare då det gäller virkning, men lite småprojekt har jag lyckats att ro hem. Armband måste vara ett av de enklaste sakerna att börja virka, med hjälp av luftmaskor och stolpar kommer man långt. Snabbt går det också! Jag brukar virka mina armband i yllegarn för att få ett mer rustikt utseende, det är liksom min grej. Här har jag knåpat ihop ett som gränsar till handledsvärmare eftersom det är så brett. Fyra antika porslisnknappar får blir pricken över i:et. Just knapparna är viktiga tycker jag, eftersom de blir en så stor del av looken. Så är du sugen på att börja virka så kan jag verkligen rekommendera just armband.

Det virkade armbandet får bli mitt bidrag till Tatjanis bloggutmaning på temat DIY.

Bloggutmaning_Tatjanis

13 thoughts on “Virkat armband

  1. Bah! Du är en mästare i mina ögon! Väldigt fint armband!
    Jag har provat att virka och skulle göra en ruta…det såg ut som en mössa till en tomte till slut. Och sen dess har jag inte virkat=))

    Kram Hannis

Tack för din kommentar!

