Ommöblering i liten skala

köksö6

Hej måndag! Ny vecka, nya tag. De ljusare dagarna får det att klia i min inredningsnerv, vill förnya förändra och rensa mest hela tiden. Ibland kan det vara fullkomligt tillräckligt att organisera om lite på köksön för att få sitt ommöbleringsbehov tillfredsställt för en stund. Att flytta runt, byta ut och plocka undan gör att det känns nytt och fräscht igen. Får man dessutom hjälp av en av katterna så blir det ännu bättre. Tusse hjälpreda.

köksö_collage

Av någon outgrundlig anledning fylls vår köksö upp med en massa saker som saknar en egen plats. Den blir en möbel full med allsköns prylar istället för en funktionell förvaringsplats. Därför är det extra skönt att få röja här. Att få lite ordning på torpet, åtminstone litegrann. Extra kastruller, glasflaskor, några av våra många kokböcker, en gammal vinlåda att förvara rena diskhanddukar i, vaser, kaffetermos, kaffekanna och en mokabryggare från Bialetti, alla får de en ny plats på köksön. Det här är mest saker som vi använder ofta eller som bara är vackra, saker som det är onödigt att gömma undan i ett mörkt skåp. De får bli en del av köksinredningen istället. Och Tusse? Han tröttnade ganska snart och återgick till en liten lur på kökssoffan.

köksö4

köksö7

köksö_tusse2

6 thoughts on “Ommöblering i liten skala

  1. För mig är det vårkänslor! Jag har påbörjat mitt vårryck med att städa ur garderober och rensar bort sånt som inte används. Sen fortsätter det utav bara farten.
    Det är skönt att få såna ryck!

    Och vackra saker ska få vara framme, som på en köksö. Snyggt!
    Kram Hannis

  2. Så mycket fint du har på din köksö. Jag gillar också att möbler om med saker jag har, byter plats i olika rum också. Du den där kaffepannan skulle passa bra hos mej. Jag kokar fortfarande kaffe, snart den enda i bekantskapskretsen.

    Känns extra kul att du har ditt ursprung härifrån Sara, jag bor inte långt ifrån Selånger och brukar promenera runt fjärden. Det finns gångväg runt hela nuförtiden.

    Kram Lissen

Tack för din kommentar!

