Söndagsbild v. 7

orkide3

Det är ju sjutton vad veckorna går fort! Tyckte precis att det var januari och så är vi helt plötsligt i mitten av februari… Jag är inte den som klagar, snart är det vår. Men snälla tiden, du kan väl stanna upp när vår och sommar väl är här?!

Att vi går mot ljusare tider syns också på krukväxterna. Den här lilla skönheten till orkidé har stått mer eller mindre bortglömd på ovanvåningen. Helt plötsligt tyckte den att det var dags att fixa fram massor av nya blommor, bara så där. Det måste ju belönas, flyttade ner skönheten till vardagsrummet istället. Så att man inte missar det vackra liksom. Hoppas att den ska trivas. Den lilla skönheten blir i alla fall dagens Söndagsbild vecka 7.

orkide_text

10 thoughts on “Söndagsbild v. 7

  1. sådan vacker orkidée. Här hemma blommar de för fullt med, ljuvligt. Och du visst var det härligt att plocka fram pelargonerna, nu är våren snart här.
    Självklart ska det stå rostfritt och inte aluminium, vet inte vad jag tänkte på, skyller på att jag var vaken så tidigt;) Nepp aluminium skulle jag nog inte heller förvara mat i. Och du det där med glaslådor är helt fantastiskt även om vissa av dem har plastlock så kommer ju inte själva locket i kontakt med maten och det måste vara sju gånger bättre än en matlåda helt i plast.

    Önskar dig en fin kväll och en god start på nästa vecka
    Kram
    Annie

  2. Vilken vacker orkidé , här hemma trivs de inte alls, eller så är det något fel på mina gröna fingrar . Nog vill man att våren ska gå långsamt så vi får njuta länge av allt det gröna och krispiga. ha en skön kväll. Kram Åse

  3. Orkidéer är de bästa ju!:) Min mormor var duktig på sådana och hade en rutin då hon vattnade dem efter något system. Jag lyckades faktiskt få en att överleva hemma genom att glömma bort den nästan jämt:) Din är jättefin! Kram

Tack för din kommentar!

