Lördagsstilleben

stilleben_kaffe

stilleben_citron

stilleben_onion

stilleben_lime

Vaknade med en tanke imorse. Med en känsla. Ett behov av att fota några stilleben. Att få arrangera och fundera. Få det enkla att bli till det vackra. En lime, en citron, kaffebönor och kaffekopp.  Färger och former som förstärker varandra. Rött mot grönt, naturtoner och pasteller.

Ibland så behöver jag få utlopp för min kreativitet på lite andra sätt än till vardags. När man har ett kreativt yrke så kan det ibland vara svårt att hitta det där avslappnande pysslet. För mig är det oftast tyg- eller garnrelaterat. Fast just idag visade det sig att det skulle vara arrangerande och fotograferande som stillade mitt behov. Min pysselklåda liksom. Så här är resultatet: några enkla stilleben så här på en lördagsförmiddag.

15 thoughts on “Lördagsstilleben

  1. Vackert med stilleben, blev lite sugen jag med. Men nä jag trivs ganska bra här i soffan med fötterna på bordet och datorn i knät;) Den där Y-stolen var häftig, tycker det är så roligt att du har sådana inlägg;)

    Önskar dig en fin kväll
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

