Det där med lunch

havregryn2

När man jobbar hemifrån blir det där med lunch inte alltid så avancerat. Mackor och te eller havregrynsgröt med äppelmos eller blåbärssylt tillhör standarden här hemma. Det ska gå fort, vara gott och framförallt mättande. Det där med att äta två mål lagad mat per dag är liksom inte riktigt min grej. Jag tror inte att min kropp är skapt för det. Lagad mat till lunch gör mig bara sömnig och faktiskt hungrigare på eftermiddagen. Skumt, jag vet. Det är precis som om ju mer jag äter desto hungrigare blir jag. Varför ska man vara som alla andra liksom 😉

 

6 thoughts on “Det där med lunch

  1. Är jag ensam hemma, vilket händer väldigt sällan, så tar jag första bästa i kylskåpet. Annars är vi väldigt noga med att äta bra mat. Gärna något stadigare vid lunch och något lättare till kvällen.

    Du, jag håller på att fixa en ny blogg i wordpress. Tycker det är knepigt med bilderna. Hur stora gör du dina, i pixlar?

    • Ja bildstorlek kan vara lite knepigt. Jag har mina ganska stora för att man ska kunna klicka upp dem, kvadratiska 1000×1000 px eller 1500×1500 px och rektangulära ca 1000-1500 px höga. Det beror lite på motivet, om det är något som man vill klicka upp större eller inte.

      Lycka till med den nya bloggen, ska bli spännande att se!
      Kram!

  2. Hade gärna ätit bara gröt till lunch nån gång emellanåt men eftersom jag försöker komma ner i vikt så är jag väldigt noga med mina mål 😉 kram Suss

  3. Just gröt funkar alltid tycker jag.
    Själv är jag en sån som nästan alltid vill att det ska gå fort så jag är en gröt eller yoggi-människa.
    Eller som nu, smoothie, jädrans vad jag dricker smoothie=))
    Kram Hannis

Tack för din kommentar!

