Vårkänslor 2.0

söndagsbild_v05

Det är milt ute idag, all snö töar bort i en hastighet som närmast går att jämföra med en solig aprildag i Norrland. Det luktar vår. Jag vet inte hur många gånger jag har fått vårkänslor i år, men med den senaste tidens snöstormar försvann känslan helt. Det var ju trots allt januari. Men idag så kom de där känslorna med en styrka som inte går att jämföra med de tidigare gångerna. Vårkänsla 2.0, new and improved liksom. Småfåglarna kvittrar, det luktar lera och på åkrarna kan man se fjolårets stubb igen. Körsbärskvistarna som jag tog in förra veckan börjar vakna till liv och pelargonskotten skjuter nya blad. Kan det vara sant att våren är på väg för att stanna den här gången? Hoppas.

Ett litet stilleben med spirande körsbärsgrenar får bli mitt bidrag till Inspobankens söndagsbild vecka 5. Med ett hopp om vår.

20 thoughts on “Vårkänslor 2.0

  1. Nejnejnej, nu får våren lugna sig lite, det är ju bara början av feb:) (Blev gruvligt besviken när jag såg allt blask imorse!) Jättefin bild, den gillade jag skarpt. Har en likadan ljusstake men får inte ljusen att sitta snyggt:-( Ha en skön söndag! Kram/tanja

    • Hehe! Fast skånsk vinter är inte mycket att hänga i granen, så hellre vår nu 🙂
      Jag får karva lite på ljusen för bättre passform, då funkar det.
      Ha en fin kväll!
      Kram!

  2. Klart man får längta efter våren, men den låter nog dröja på sig lite till. Lika bra att vara förberedd:) Men visst är det härligt med ljuset som börjar återvända, vi får se det lilla.

    Ha en fin kommande vecka!
    Kram
    Suz

  3. Kände också våren idag och hoppas att den stannar. Gillar din bild som både andas vår och inspiration.
    Kram Maria

  4. Även om jag gillar vintern så längtar jag just nu ihjäl mig efter vår. Den får med än gärna komma nu på en gång med fågelkvitter och ljusa kvällar…kanske ska ut och knipsa av ett par körsbärskvistar jag med 🙂

  5. Men du visst börjar man ana en viss vårkänsla. Även jag fick den här om dagen. Så det måste betyda att våren äntligen är påväg.
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

