En tunika av det randiga jerseytyget

tröja3

Sådärja, då har ett av tygfynden från i lördags förvandlats till ett plagg. En tunika med kontrasterande ärmar och fickor. Inte min idé faktiskt, utan efter förlaga från en tunika från Toast som tyvärr inte finns i butik längre. Finns den inte så får man väl göra själv, så tänker jag i alla fall.

pinstripe jersey

Så här ser i alla fall originalet ut, Pinstripe Jersey Tunic från Toast.

tröja2

Och så här ser min variant ut. Ännu inte pressad, men ni fattar principen i alla fall. En rektangel med urtag för halsringning och smala ärmar för passform på det hela. Ett gammalt mörkblått linne som jag aldrig använde fick nytt liv som fickor och ärmar. Den som spar den har liksom. Sydd med symaskinens trikåsöm, inte det bästa kanske men det enda alternativet när man inte har en overlock-symaskin. En egen Pinstripe Jersey Tunic för den eminenta summan av sextio kronor. Svårt att slå.

tröja1

10 thoughts on “En tunika av det randiga jerseytyget

  1. Snyggt! Är imponerad av människor som kan sy egna kläder. Min mamma är en hejare på det, tyvärr ärvde jag inte den kunskapen alls…Jag vrålar rakt ut av att bara trä tråden på maskinen!
    Kram Hannis

Tack för din kommentar!

