Var det enklare förr? Söndagsbild v. 4

räkna1

Vissa saker var kanske enklare förr. Som det där med matematik i skolan. Vi fick en räknetavla av mamma igår. En alldeles underbar räknetavla med små sifferlappar som ska placeras på rätt ställe för att ge en större förståelse för det där med siffror, volym och sådant. En mil är tio kilometer och tio tusen meter. Så himla enkelt liksom. Matte har aldrig direkt varit min starka sida, jag har liksom aldrig sett logiken i talen. Mannen däremot, här har pengen trillat ner. Han ser de mönster som går mig förbi. Men jag är ju bra på annat istället. Räknetavlan ska i alla fall få komma upp på väggen, för den är banne mig ett riktigt konstverk!

räkna2

räkna3

Det här får bli mitt bidrag till Knaadas Söndagsbild vecka 4.

 

6 thoughts on “Var det enklare förr? Söndagsbild v. 4

  1. Riktigt läcker räknetavla. Jag säger som i föregående inlägg ”Aldrig sett något liknande”. Man undrar vad de små spikarna ska vara till. Kanske finns det lappar med siffror som man hänger upp?

    Önskar dig en bra vecka

  2. Vilken fin räknetavla!
    Jag kan bara hålla med…siffror är inte för mig. Jag blir liksom paralyserad när jag ska räkna ut något….jag stänger ner….försöker inte ens. Så har det alltid varit…..
    Kram Jennica

Tack för din kommentar!

