Det bidde visst lite mer tyg till samlingen

Processed with VSCOcam

Ännu ett besök på vår lokala tygutförsäljning resulterade i fler tyger till samlingen (och en rallig Instagrambild…). Ett alldeles oemotståndligt med gröna blad, en rejäl bit av grågrönt ylletyg och lite randig bomullstrikå. Kuddar, kjol och tröja kanske? Vi får se vart det landar. Men jag är väldigt sugen på att göra en Scout Knit Tee från Grainline Studio, är riktigt förtjust i passformen. I vilket fall som helst så är det alltid bra att ha lite projekt att plocka fram när andan faller på. Och tyg för lite pengar är det bästa! Ha nu en riktigt mysig lördagskväll allesammans!

grainlinestudio_scoutknitteeBild från Grainline Studio

 

 

5 thoughts on “Det bidde visst lite mer tyg till samlingen

  1. Härligt med tyg! Önskar att jag hade lite bättre färdigheter när det gällde symaskinen…..men är inte så bra på sådant som är för pilligt… 🙂
    Kram Jennica

  2. Så roligt med nytt tyg! Det är sällan jag syr nu för tiden men jag gillar ändå tyg och har en del kvar i mitt pysselskåp. Du kommer säkert att sy något fint.
    Kram Maria

Tack för din kommentar!

