Skön fredag

fe478d43d99ff58486e0ab694f1957d2

Jobbar, städar och bakar. Allt på samma gång. Det är skönt med lite riktig multitasking, speciellt när det är fredag. Då blir allt färdigt på en gång liksom. Och sedan börjar helgen på allvar.

Ha nu en skön fredag med något gott på tallriken. Här blir det färsjärpar med soltorkad tomat som får puttra i en smarrig sås och lite hemlagat potatismos till det. Och ett glas rött eller två förstås. Men först lite försenad lunchfika med nybakade tekakor.

6 thoughts on “Skön fredag

  1. Det där låter fantastiskt gott och jag längtar så efter en sådan fredag! Med allt mellan himmel och jord på en gång. Men jag jobbar alla fredagar i januari, då jag egentligen brukar vara ledig. Men, men så är det när man måste jobba in lite. Men inget gnäll egentligen, jag är glad ändå:)

    Ha en supermysig helg och tack för ditt stöd när det gäller att vila lite från bloggen:)
    Kram
    Suz

  2. Så gott det låter. Här har det ätits av Linas matkasse. Riktig hit! Har provat en vecka nu. Gillar det verkligen. Så härlig bild. Ha en fin kväll. Alltid gott med ett glas rött eller två. Kram Pernilla

  3. Ååå så gott det lät.
    Här blev det taco (som vanligt) jag kan inte med ord beskriva hur trött jag är på denna rätt. Men tills vi finner en god ersättare för fredagsmys som barnen går med på så får det duga;)

    Ljuvlig liten gul vas du köpt, gillar verkligen formen, alltså den där Netto har verkligen sina guldkorn ibland.

    Önskar dig en fin helg
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

