Jag sa ju det…

blad1

blad2

Gårdagens kvällsryck resulterade i mer potatistryck, bladformat sådant. Jag sa ju det, potatistryck är beroendeframkallande. Inte för att jag vet vad tyget ska bli, än så länge i alla fall. Kanske en kudde till, kanske en duk. Eller en diskhandduk för den delen. Kanske något som jag inte vet om än. Oavsett vilket så är det förvånansvärt enkelt att skapa fina mönster. Här har potatisens form bestämt bladets form. Sedan är det bara att skära ut nerverna. Lätt som en plätt. Får nog investera i lite mer linnetyg och flera kulörer av textilfärg. För mer tryck kommer det att bli, var så säkra på det.

Och så kom snön. Blöt, klibbig skånsk drivsnö. Var det verkligen nödvändigt? Inte om jag hade fått bestämma i alla fall.

snö

 

8 thoughts on “Jag sa ju det…

  1. så fint trycket blev, och så duktig du är på att skära ut ur potatisen.

    Så tråkigt att den skånska snön inte är till belåtenhet, här är den pudrig och fin och tydligen ska det komma mer i dag. Gillar hur snön lyser upp, helt plötsligt är det inte så mörkt när vi går upp på morgonen,

    Ha en fin söndag
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

