Längtar lite

c506004acc512964cae136db48d5bec2

De säger att det ska bli snöstorm på fredag. Att vintern kommer nu. Men jag längtar efter våren och sommaren. Är vintern så här sen, så kan den ju faktiskt låta bli att komma överhuvudtaget. Tittar på gamla Instagrambilder och längtar lite.

aa805060a43bcf8e801e4eff8abd79e4

786ad1b106c7d256e90df0d46eab12b4

Längtar efter att plantera, rensa ogräs och den där avslappnande kvällsvattningen. Efter vinglaset i skuggan av boken. Efter kvällsljuset och den milda brisen. Efter värme och sol.

9f32e1f3e57d6e9c8f1c8b4729dd6db3

10c3bc9c010d875dc80c9e9161494070

Längtar efter att flytta ut krukor med frodiga pelargoner. Efter att se om de späda lavendelplantor vi omsorgsfullt planterade kring päron- och äppelträd tar sig och blir stora och frodiga. Och doften av nyslaget gräs och blommande rosor.

4a4b7f6fff48b32e49c741821952a6d5

Och efter bruna knän i slitna sommarjeans. Då är det sommar!

dff0dfb943484dc7ea495eff39c02c34

Och efter kalkfläckade terrakottakrukor som väntar på nya gäster. Ja mycket väntan blir det. Men jag får nog tya mig några månader till innan drömmarna blir verklighet. För det kommer en vår och sommar snart, även om det inte känns som det just nu.

_MG_0691

5 thoughts on “Längtar lite

  1. Men alltså! Här sitter jag med morgonkaffe och ser snön falla utanför. Så ser jag dina fina bilder och känner att ja…ge mig sol och värme!! Som du skriver, det kommer ju så småningom=))
    Kram Hannis

  2. Præcis samme længsel har jeg netop beskrevet på min morgen-blog. Lidt twin agtigt?.. Dejlige sommer med brune kinder og solhatte og hygge med kæresten i havens skygge. Her regner det lige nu med blæst. Ufff… Kram!

  3. Snöstorm låter inget vidare! Själv ska jag ut på vägarna tidigt i morgon bitti och har en ganska lång resa framför mig, så jag vill absolut inte ha oväder! Tacka vet jag att få kliva upp en varm sommarmorgon och gå ner till havet och ta ett dopp! Det är livet det!
    Kram M.E

  4. Nu längtar jag lite också efter sommaren. Här utanför yr snön och jag funderar på hur sakta jag måste köra för att komma hem säkert idag. Säkert jättesakta:)
    Ha en fin kväll

Tack för din kommentar!

