Ett kvällsryck med potatistryck

kudde_soffa

kudde2

Det finns vissa saker som är så enkla att man inte kan begripa varför man inte testat innan. Det här är en sådan sak, potatistryck på kuddar. Jag har nog inte tryckt med en potatis sedan mellanstadiet och då kanske inte med den största entusiasm. Men det här var kul, riktigt kul! Och superenkelt. Ett riktigt snabbpyssel med andra ord.

potatis2

Jag valde att skära ut plustecken, helt i Pia Wallinsk anda, hon med Cross-filtarna ni vet. Ett enkelt mönster att skära ut, men oj så effektfullt. För att ha lite mer kontroll så skar jag också ut riktmärken i potatisen, de där jacken som ni ser. Sedan är det bara att pensla på textilfärg och gå lös på en tygbit. Jag testade på en liten bit först för att se hur mycket färg som behövdes. Låt färgen torka och fixera på baksidan med ett varmt strykjärn (kolla vad som gäller för den färg du använt).

kudde

Kudden är sydd i samma modell som vanligt, den där enkla som jag visat här. Och visst sjutton ger det mersmak, här kommer det nog att tryckas mer potatistryck framöver. Varför inte lite snygga diskhanddukar, dukar eller gardiner? Potatistryck är helt klart det nya svarta!

7 thoughts on “Ett kvällsryck med potatistryck

  1. Åhhh så fint og enkelt. Og min nabo har et vindue til badeværelset. Hun har malet vinduet i hvidt for at nysgerrige blikke ikke kan kigge ind, og ladet et lille kors være uden maling. Samme effekt som det sorte tryk på din pude. God weekend. Kram.

  2. Snyggt och roligt pyssel! Instämmer, det här har inte prövats sedan mellanstadiet:) Vi får se om jag kommer mig för att testa i nutid. Det finns ju så himla mycket man vill göra!

    Tjusig och proffsig ny header! Jag gillade din tidigare också, i och för sig. Minns att jag visade dottern den och kommenterade att jag tyckte det syntes att du har mycket känsla för sådana här saker.

    Ha en fin söndag!
    Kram
    Suz

Tack för din kommentar!

