Nyskottat

pellisskott1

pellisskott2

pellisskott3

pellisskott4

Då det inte är någon snö att skotta så får man väl roa sig med andra typer av skottning, blomskott. Små, spröda pelargonskott med jordiga blad som skvallrar om en tid som komma skall. Det är kanske lite i tidigaste laget, men de får bo i ett av köksfönsterna som är i söderläge. I husets ljusaste rum. Sedan är det bara att hoppas att de slår rot där i sin nya värld. Annars får jag väl ta en omgång skott till, det är ju liksom ingen brist på pelargoner här i huset.

10 thoughts on “Nyskottat

  1. Inte ett dugg för tidigt=)) Bara härligt att få se något växa nu. Så påminner det om vad som ligger framför oss. Alldeles snart om tiden fortsätter att gå så här fort!
    Kram

  2. Tænk hvor fine tanker der blomstre, når man planter til foråret. Mine pelargonier er stadig ude, og der er små knopper på ovenikøbet. Men jeg tror jeg må tage dem ind og gøre som dig. Skønne dejlige grønne billeder. Kram!

    • Visst är det härligt! Det kan nog vara en bra idé att ta in pelargonerna nu, verkar som om det blir minusgrader till veckan.
      Ha en fortsatt finfin kväll!
      Kram!

  3. Ljuvliga Pelargoner. Var ju så ledsen över mina som dog. Tur att jag har en far som har grönare fingrar än jag och som tyckte synd om mig. Jag fick alla hans pelargoner 15stycken totalt. Just nu står de under ett bord i ett ganska svalt rum och där ska de få stå i några veckor till innan jag tar sticklingar och planterar. Så härligt roligt det ska bli;)

    Klart jag måste rösta på dig gör det pronto. Jättefin header du gjort med. Det där har jag aldrig förstått mig på det där med header. Min är ett fotografi och det får funka en tid till;)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

    • Men vilken snäll pappa du har! Det är så bra att pelargoner är så lätta att ta skott från, de flesta av mina kommer från ett par moderplantor som var de som överlevde en riktigt kall vinter för några år sedan…

      Foto header är också toppen! Som grafisk formgivare är det nog lite lättare att sno ihop något som fungerar 🙂 Och tack snälla för att du röstat på mig!

      Ha en finfin dag!
      Kram!

Tack för din kommentar!

