Bloggutmaning: Närbild

närbild2

närbild

Årets första tulpaner börjar sjunga på refrängen. De har kommit till det där hängiga, flikiga stadiet som jag bara älskar. Lite som de franska, fast med vanliga ica-tulpaner. Det är nog få saker som kan toppa årets första tulpanbukett, det där gnissliga ljudet då man packar upp dem som får mig att känna vårkänslor. Omedelbums. Nu börjar det liksom, våren alltså. Ja kanske inte vädermässigt då, men rent mentalt. Ut med det gamla, in med ljuset. Jag är redo. Och det får nog bli en ny tulpanbukett här i veckan. Bara för att hålla kvar känslan liksom.

Sådär, då kickar vi igång med årets första bloggutmaning. Det är Tatjanis som håller i det den här gången och dagens tema är ”Närbild”. Kila nu in till Tatjanis och spana in alla bidrag till dagens bloggutmaning.

Bloggutmaning_Tatjanis

12 thoughts on “Bloggutmaning: Närbild

  1. Som jag tjatat om tulpaner och fortfarande inte köpt några…Det är som du skriver, vårkänslor. Ett säkert tecken på att ljuset är på väg tillbaka!

    Sköna dagen då såhär på morgonen/Kram

  2. Dine tulipaner er som de skal være nu. Thihi læste engang at Sveriges Konge ikke kan tåle lyden af tulipaner. Jeg er vild med lyden og for også en fornemmelse af forår og fremtid. Skøn udfordring i nærbilleder. Kram.

  3. Tulpaner är verkligen vårkicken nummer ett 🙂 Härliga bilder! Jag har också fotat som en liten tok nu när mina också börjar sjunga på sista refrängen. Det krispiga ljudet som du skriver när man tar
    ur dem ur plasten det är lycka det!
    Ha en härlig dag!
    Kramen

  4. Jag kom hem i går till ett blommande hus, hyacinter och amaryllisar ligger lite efter i programmet här! Jag får njuta av dina vackra tulpanbilder och vänta med en egen bukett tills det blommat över här!
    Kram M.E

  5. Halloj!
    Tulpaner kan man inte vara utan, och jag gillar dom bäst när dom är riktigt utslagna,
    på gränsen till att bladen ramlar av :O) Fina bilder du tagit.
    Ha d gott kram Arja

  6. Så vackra tulpaner. Näst efter Tussilago så är de mina favoritblommor,)

    Hoppas även du haft en toppendag
    Kram
    Annie

  7. Så vackert med tulpanerna hos dig! Här har min gjort sitt egentligen men tycker de är så fina ändå så det får stå kvar nån dag till, kram Suss

Tack för din kommentar!

