Hattfnatt.

hattar

Jag har länge inspirerats av miljöer som på bilden ovan. Rustika miljöer dekorerade med naturmaterial. Lite sommarhem året om liksom. Det är nog därför som jag haft en känsla av att våra halmhattar borde hänga på väggen när de inte används. Jag har bara inte kommit på vart. Förrän häromdagen. Så klart att de ska hänga i trappen! Perfekt ställe, utom räckhåll för fyrbeningar men inom synhåll för tvåbeningar. Det här måste vara det snabbaste pysslet på länge, två spikar i väggen och sedan var det klart. Perfekt! Nu ska vi bara samla på oss lite fler halmhattar, två är liksom bara en början.

hatt1

hatt2

hatt3

hatt4

Annars så börjar jag nästan bli lite trött på helg. Speciellt när det som idag är helt gråmulet och duggregnar. Man kan liksom inte göra ett skvatt och fotoljuset är i det närmaste obefintligt. Men man ska nog inte klaga, för att kunna tillbringa en hel dag med att slösurfa på massa fina bloggar, fika, sticka och kanske sova en liten middagslur, det är faktiskt livskvalitet!

8 thoughts on “Hattfnatt.

  1. Så fint det blev med dina hattar. Idag är det inget kul väder. Sån skillnad från igår när solen sken. Men visst är det mysigt att bara få göra vad man vill. Ha en fin dag Kram Pernilla

  2. Alldeles riktigt, livskvalitet på hög nivå! Men visst kunde vi haft lite bättre väder, instämmer.

    Här har det försökts att vila lite efter en närmast sömnlös natt med tonårsdotter ute på klubb … har liksom lite svårt att vänja mig vid detta, oroar mig kanske helt i onödan men det är väl också bevis på att vi bryr oss om henne.

    Jättefint med hattarna! Toppen att få njuta av dem även när de inte används:)

    Ha en fin kommande vecka!
    Kram
    Suz

    • Jag kan tänka mig att det är lite stressigt med dottern ute i nattlivet! Jag skulle nog vara ganska spattig i en liknande situation 😛 Men som du sa, det visar ju att ni bryr er!
      Ha en fin kväll!
      Kram!

  3. Så fint det blev med hattarna. Äger en hatt som inhandlades på loppis förra året, min trädgårdshatt;) det blev ett gäng växter inhandlat som planterades om direkt och när jag ändå höll på så tittade jag till mina pelargoner och upptäckte att nästan alla hade dött;( så tråkigt.
    Även här längtas det lite efter vardag, ungarna börjar bli måttligt rastlösa.
    Hoppas du har en fin kväll och att solen kikar fram imorgon.
    Kram
    Annie

    • Så trist! Men ge inte upp hoppet om dina pellisar riktigt än, klipp ner dem och vänta och se. Man vet aldrig, det kan komma nya skott 🙂

      Vi får verkligen hoppas på lite sol i morgon!
      Ha en fin kväll! Kram!

Tack för din kommentar!

