Att vara lättdistraherad.

stilleben

stilleben2

Det var ju meningen att jag skulle städa i torsdags, men det blev pyssel med ett nytt stilleben istället. När jag tog bort bokgranen var jag ju tvungen att fixa något nytt på bordet. Och helt plötsligt stod jag ute i verkstaden med en burk sprayfärg i ena näven och hårtorken i den andra. Det tidigare vita ljusstaken skulle nu bli svart. Fast det är inte direkt temperaturer för sprayfärg ute, det var här hårtorken kom in i bilden. När jag väl var klar med mitt sprayande och arrangerande var jag inte alls sugen på att städa längre. En annan dag, tänkte jag. Vilket blev i går kväll istället. Japp, jag är en nattstädare av högsta rang. Huvudsaken är ju att det blir städat, inte när. Tur man bor i hus på landet…

Om någon undrar vad det är för tavla ovanför bordet så kan jag avslöja att det faktiskt är ett mattprov! Vi blev eld och lågor över den fantastiska strukturen, så den åkte upp på väggen istället för på golvet. Konst är ju vad man själv gör det till.

amaryllis3

Har ju förresten glömt att visa hur fantastisk amaryllisen har blivit nu när alla knoppar slagit ut. Som en gigantisk boll, helt feldimensionerad till sin stam. Alldeles fantastiskt vacker!

Har lekt lite med ett SX-70 filter i Photoshop för att få fram en polaroidkänsla i bilderna. Gillar det urblekta uttrycket skarpt. Vad tycker ni, är det för mycket?

12 thoughts on “Att vara lättdistraherad.

  1. Aftenrengøring, ja vi er flere. Ja, godt at naboerne ikke er tæt på.
    Jeg kommer til at tænke på en spray med teal. Det kan gå hurtigt, og alt er i fare for at få nye farver. Tæppeprøven hviler i sig selv. Det er kreativitet!
    Dine billeder har et personligt udtryk. Om det er for meget, det bliver dit valg. Jeg kan li, at man kan se, om fotografen har truffet et valg. God lørdag. Kram.

  2. Å det där med att vara lättdistraherad är jag riktigt bra på med. Det är ju så mycket roligare att fixa stilleben än att damma och dammsuga. Jättefint stilleben gillar ljusstaken.
    Och du det där med att gå från kvälls/natt människa till morgonmänniska går faktiskt men det tar tre år med ett barn som tycker att 5 är en rimlig tid att gå upp. Nu när han kan sova längre så vaknar jag fortfarande runt 5 och har faktiskt lärt mig att uppskatta morgonen. (det är en fantastisk känsla att se solen gå upp)

    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

  3. Vad fin din ljusstake blev! Förstår du hellre gjorde det. Amaryllisen är fantastisk. Bilden du gjort är fin i ljuset. Visst är det kul att göra vid bilderna! Ha en fin kväll Kram Pernilla

  4. Den blev super snygg staken!! Nu undrar jag om man kan spraya stakar i glas som är som fattigmans silver!!?? Gud vilket felköp dom är… Vågar inte nämna det för maken då dör han, för dom skulle jag minsann ha & ångrade efter 3 dagar 😛

    LOOOOOVE din amaryllis, Så skall en vacker amaryllis se ut & nästa år blir det bara vita & fyllda.

    Lyckans dig som har PS. Gillar polaroid effekten

    KRAM

    • Borde kunna fungera att spraya på glas (?), kolla med färgaffären! Älskar PS! Har mest använt det till att redigera bilder rakt av, men har börjat labba med actions. Superkul!
      Kram!

Tack för din kommentar!

