Röjväder.

kaminvy

fotöljer

Idag är det ett riktigt röjväder. Regnigt, blåsigt och så där allmänt grått. Det känns som om man inte riktig vaknar alls. Till och med fyrbeningen går omkring och jäspar. Ja inte katterna då, för de sover fortfarande. Smarta djur. Bilderna ovan visar den ostylade verkligheten här hemma. Vedkorgen behöver fyllas på, kaminen städas. Fåtöljerna är täckta med fårskinnsfällar som en första klösbarriär. De är inte speciellt centrerade framför fönstret längre heller, tack för det buskatter. Den högra fåtöljen skriker om att få en ny klädsel den med. Varför får inte jag nya kläder, känns det som om den säger. Det kommer kära lilla fåtölj, bara inte idag. Det är dags att fylla skurspannen och kavla upp ärmarna med andra ord. Ett riktigt röjväder alltså.

12 thoughts on “Röjväder.

  1. Visst är det ett röjväder idag. Här ska det snart bege sig in i pysselrummet med två nyinköpta backar, här ska organiseras;)

    Så fint ni har det med ocentredade möbler, tomma vedkorgar och klösbarriärer;)

    Ta hand om dig
    Ps. har övervägt en plastflaska men jag är måttligt förtjust att dricka ur en sportkork och de alternativen som då finns med glasflaska kostar lika mycket som den i aluminium och då väljer jag den senare för att den troligen kommer hålla längre.
    Kram
    Annie

  2. när det är gråväder passar det bra att röja lite, få ut julen och lite tulpaner får gärna flytta in. ha en fin fortsättning på 2014. Kram Åse

  3. Som ett hem ska vara tänker jag. Mysigt och levande! Det ska finnas lite projekt och spår efter dom som lever där. Och om jag hade en kamin skulle jag ligga framför den och vägra att flytta på mig=)) Kram Hannis

Tack för din kommentar!

