Trendspaning: Grönt är skönt.

grönt-är-skönt

Tänkte att vi skulle kicka igång det nya året med en trendspaning. Den här gången är temat ”Grönt är skönt”. Årets färg enligt många färgleverantörer (Nordsjö bl.a.) är ju teal, det vill säga en blå-grön nyans. Teal passar utmärkt till varmare toner av grönt, ljusa turkosa toner, grått och naturfärger. Gröna nyanser gör sig kanske bäst som accenter, eller varför inte gröna köksluckor om man känner sig riktigt modig. Grönt är lugnande, grönt är vår och liv. Grönt är skönt.

1/2/3/4/5/6/7/8/9/10/11/12

12 thoughts on “Trendspaning: Grönt är skönt.

  1. Teal er min farve. Ikke til tøj, eller møbler, (endnu), men jeg bruger den meget i mine billeder. Cobalt Teal er den bedste, men desværre er den snart væk, og dog.. cobalt er kan fremkalde cancer, så det er vel ok nok. Men smuk farve, den holder. Billede to, med den trappe, fantastisk!

  2. Jag blev också riktigt förtjust i trappen! Härligt med toningarna. Teal är toppen att kombinera med andra färger, gärna varma toner. Jag har faktiskt börjat smyga in den till tøj/kläder också, kom på att den passar till mina färger 😉 Kul att du använder den i dina bilder. Vi får hoppas att det kommer en ogiftig ersättare till Cobalt Teal, för den är läcker!
    God fortsättning och kram!

  3. Verkligen en snygg färg den där teal. Hm undrar om den går att finna på loppisar;) (annars kan man säkert finna en målarburk med den färgen i så kan jag ju måla om något;) Tack för härlig trendspaning.
    Kram
    Annie

    • Men visst är den! Jag har bl. a. ett par vaser i teal från Uppsala-Ekeby, så visst finns det loppismöjligheter för färgen 🙂
      Kram!

  4. Gillar den där färgen, känns som lite nytt och fräscht. Har faktiskt ett gammalt tandläkarskåp som jag målat i en sådan nyans för många herrans år sedan. Då är jag riktigt inne nu alltså, ha ha.
    Kram

  5. Oj vad mycket jag missat här hos dig, nu när jag pausat med att surfa runt några dagar! Härliga bilder, verkligt snygg väska och mycket mer. Så glad att decemberutmaningen gett mig nya kontakter och ännu mer inspiration:)

    Tack för att du kikar in hos mig och lämnar avtryck, det värmer och är så roligt med nya läsare!

    Önskar dig ett riktigt gott nytt 2014!
    Kramar
    Suz

    PS. Här finner du också en lite skrockfull person:)

    • Tack det samma fina Suz! Visst är det roligt att hitta nya bloggbekantskaper! Och jag fnissar lite när jag inser att vi är ganska många som är skrockfulla 🙂

      En riktigt god fortsättning till dig!
      Kram!

  6. Åh jag som är så sjukt sugen på att måla över våra wasabigröna väggar och gå mot en smutsig blågrå istället. Vem vet kanske det blir årets färg 2015 🙂

Tack för din kommentar!

