Tjugo saker om mig.

moi

Det cirkulerar en utmaning där man ska punkta upp tjugo saker som ni inte visste om mig. Varför inte, det är ju ett lysande tillfälle att presentera mig lite bättre här på bloggen. Here goes:

1. 42 år, sambo, en hund och två katter.

2. Halvnorsk norrlänning som bott mer än halva mitt liv i Skåne.

3. Träffade mannen 1996 då vi läste konstvetenskap. Han är också halvnorsk, och skåning. Inte norrlänning. Vi flyttade ihop efter fjorton dagar. Varför tveka liksom.

4. Lantlolla i själ och hjärta. Men jag kan uppskatta en storstad då jag vet att jag snart kommer hem.

5. Bor på landet. Utan bil. Javisst, det går. Har så gjort i snart sex år.

6. Temperamentsfull. Eller kort stubin om man så vill. Fast jag kallar det passionerad.

7. När jag var liten var min favoritfärg rosa. Japp, jag är uppvuxen på sjuttiotalet då allt var brunt och orange. Även mina saker… A girl can dream!

8. Jag skriver som jag pratar. Fast jag kan skriva på riktigt också.

9. Jag snackar. Massor. Hela tiden. När jag var liten kallades jag Prata Sara. Förstår inte…

10. Jag saknar tålamod. Har dock hittat en gnutta de senaste åren. Eller är det det samma som att bli gammal? I så fall saknar jag tålamod.

11. Jag är en jäkel på att sno ihop ett vardagsbröd. Men surdegsbröd har jag inte tålamod med. Se ovan.

12. Jag syr hellre än bra. Fast jag syr nog ganska okej ändå. Skulle vilja vara bättre dock.

13. Jag gillar inte siffran tretton, jag är ganska skrockfull. Går inte under stegar eller på A-brunnar heller. Varför chansa liksom.

14. Jag har väldigt varierad musiksmak. Är nog årstidsberoende. Just nu är det mycket blues, folk och bluegrass.

15. Har spelat valthorn i en ungdomssymfoniorkester som tonåring. Nu spelar jag absolut inget. Har inget behov längre.

16. Jag gillar inte spindlar. Vi kan umgås i samma rum, men helst på var sin sida.

17. Vet hur man mjölkar en ko och hur man hjälper till bäst vid en kalvning.

18. Jag svarar aldrig i telefonen när okända ringer. Inte när jag äter heller. Vad är annars telefonsvarare till för?

19. Jag kan leva på bara ost. Inga problem.

20. Jag har alltid håret i knut. Utom när jag sover, då har jag det i fläta. Värsta Laura Ingalls.

Sådärja. Blev ni något klokare? Nu skulle jag vilja veta mer om er andra också, så jag skickar bollen vidare till den som känner sig manad.

 

17 thoughts on “Tjugo saker om mig.

  1. Hvor dejligt og et fint billede jeg får af dig. Og Nordlenning, dem har jeg respekt for. Boede i Henningsvær i 3 måneder i vinteren, elsker NordNorge, elsker Sverige, skal på en lille hytte til januar nær Simrishamn.
    Dig kan jeg li!.

  2. Ingen bil, det låter som en utmaning. Har ni busshållplats nära huset eller hur tar ni er fram? Har du långt till jobbet?

    Roligt att ha hittat in till dig, ser fram emot att lära känna dig ännu mer under nästa år.

    Förresten, jättesnygg väska!

    GOTT NYTT ÅR!

    • Hehe! Jo vi har en busshållplats ganska nära huset där det går en bonnabuss in till samhället några gånger per dag. Har ca en timmes pendling till jobbet, man vänjer sig 😉

      Tack för berömmet 🙂
      Gott Nytt År!

    • Misstänkte att du också är en ”snacketolva” som man säger i Skåne 😉 Jag måste jobba lite på att tänka innan jag talar dock, men å andra sidan blir livet mer spännande så här 🙂
      KRAM!

Tack för din kommentar!

