Decemberutmaning: Ä som i Äntligen.

amaryllis

bord1

Äntligen fick vi en amaryllis i huset, på självaste julafton också. Tack mamma! Vet inte varför det inte införskaffades en tidigare, men bättre sent än aldrig brukar det ju heta. Den totala bristen på dagsljus gör den lite väl svår att föreviga, men det får duga. Man kan liksom ändå se hur vacker den kommer att bli när den slår ut. Stora vita kronblad med en svag nyans av rosa i mitten. Blir det två eller tre blommor? Spänningen är olidlig. Den får bo på det lilla bordet i vardagsrummet, så att man kan se den varje dag. Samsas med pappersgran och ljuslykta. Äntligen.

Det är inte många dagar kvar nu på Tatjanis Decemberutmaning. Det kommer nästan att bli lite tomt när det är över, skönt på ett sätt men ändå tomt. Jag får se om jag ska börja med någon form av stående inslag här på bloggen, trendspaningar och dagens pyssel ligger just nu nära tillhands. Ska bara fundera lite till på saken. Vad tycker ni?

6 thoughts on “Decemberutmaning: Ä som i Äntligen.

  1. Fin amaryllis. Har också tyckt det var kul med decemberutmaningen. Man har haft något att tänka ut varje dag. Skoj ! Fast det är klart man vill kanske ha lite andra inlägg också. Kul om du hittar på något. Jag hänger gärna på. Ha en fin dag Kram Pernilla

  2. Bara skriv från hjärtat, det tycker jag du gör så bra.

    Ditt jobb verkar roligt och utvecklande. Har du jobbat där länge, jobbar du heltid eller?

    Ha en skön dag!

    • Tack Anna! Jag har jobbat heltid med förpackningsdesign sedan 2002, så jag får nog anses vara en veteran inom området 😉 Det är ett väldigt roligt och utvecklande jobb, speciellt eftersom mitt fokus är internationellt. Tyvärr så kommer företaget jag jobbar på dra ner på sin designverksamhet här framöver, så vi får se vad som framtiden har att ge. Nya utmaningar helt enkelt 🙂

      Ha en fin dag du med!

  3. Inte heller här blev det någon amaryllis trots att jag verkligen gillar den. Men snålheten slog till, tycker det är dyrt för en blomma som jag aldrig lyckas hålla till liv till nästa år. Så här inköptes hyacinter och Julstjärnor istället. Billiga blommor som även går att plantera ut till våren;)

    Vilken fantastisk väska du tillverkat, en sådan hade jag gärna haft,)
    Du håller med Jante kan gå och lägga sig och aldrig vakna mer.
    Ta hand om dig
    Kram
    Annie

    • Tack snälla! Den var faktiskt riktigt enkel att sy. Den enda utmaningen var att skinnet bitvis var väldigt tjockt, speciellt över veck och sömmar. Min stackars symaskin fick verkligen jobba hårt, knäckte tre nålar 😉

      Så bra att du jagat bort Jante! Han har inte hos oss att göra!
      Ha en finfin kväll!
      Kramis!

Tack för din kommentar!

