Decemberutmaning: Julfavorit.

julfavorit

För mig har julen nästan mer med dofter att göra än någonting annat. Den första doften av glögg sätter tonen. Doften av nejlikor och nyskalad apelsin, granbarr och bedövande hyacint, pepparkaksbak och kanel. Listan kan göras lång. Doftminnet hos mig är starkt och har så alltid varit. Minnen från barndomen kommer fram. När hyacinterna blommar och doften av nejlika från pepparkaksbaket ligger tung, då känns det i hela kroppen att det är Jul. Min Julfavorit.

logga600bredd

6 thoughts on “Decemberutmaning: Julfavorit.

  1. Jag hr kikat runt på din blogg… vilka fina förpackningsdesigner du gör! Riktigt snyggt! Jättekul att du kikade in på min blogg! Hehe, jag har förstått att det var helt fel träd 🙂 Jag har fått tips på var jag hittar lärkträd nu 🙂

    • Tack snälla! Det är inte lätt det där med träd 😉 Fast jag tycker att alkottar är så söta, tror att de blir det nästa svarta!
      Stor kram!

  2. Underbara julfavoriter, kan bara instämma i att dofterna har väldigt stor betydelse! Och för mig är också dofter förknippat med minnen och händelser.

    Ikväll doftar det pepparkakor hos oss, men jag tog en snabb genväg och gjorde muffins. Smeten smakar precis som pepparkaksdegen och doften är precis densamma:) Härligt, jag sitter här och snusar juldofter. Några hyacinter blommar och nya är på gång.

    Ha en fin torsdag!
    Kram
    Suz

Tack för din kommentar!

