Decemberutmaning: P som i Pelargon.

pellis1

pellis3

pellis4

Den milda hösten och vintern har vissa positiva egenskaper trots allt. En är att pelargonerna som står på vinterförvaring i vårt uterum fortfarande blommar. I december, i ett ouppvärmt utrymme. Jisses! De är kanske inte direkt några frodiga praktexemplar i övrigt, men blommorna är vackra. Röda och vita blandat med ljusrosa stjärnpelargoner, de är ju faktiskt riktigt juliga. Så varför inte ta in några blommor till ett litet jularrangemang, tänkte jag. Blandat med buxbom och frökapslar från jungfrun i det gröna blev det riktigt fint. Och lite juligt. Det här får bli mitt bidrag till dagens decemberutmaning, P som i Pelargon.

logga600bredd

5 thoughts on “Decemberutmaning: P som i Pelargon.

  1. Vad fint det blev!Måste kolla upp den där utmaningen skulle behöva en nu när det är så svårt att få jul känsla 😉 ska man behöva göra allt själv fixa snö liksom känns ju svårt 😉
    KRAM från mig!

  2. Härliga pelargon, var och tittade till mina för en stund sedan faktiskt. Men här blommar de inte kanske för att det står i garaget utan ljus;) Men oj vad jag längtar tills jag får plocka upp dem igen.
    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

