Decemberutmaning: N som i Nu vill jag ha snö!

N1

N2

N3

Nu vill jag ha snö! Tio centimeter så där, fast mark under fötterna. Inte åtta plusgrader och regn. Inte lervälling och mördarsniglar i december. Inte ens nyplockad persilja från örtagården blidkar mig. Utan jag vill ha kallt, tjäle, sol och snö. Och så vindstilla så klart. Snälla vädergudarna, hjälper det om dagens Decemberutmaning blir N som i Nu vill jag ha snö?

Har annars en lugn söndag i myllan. Testbakar variant två av vörtbrödet, degen jäser fint medan jag sitter i soffan och surfar runt i bloggvärlden. Mannen har tillfälligt fastnat i spelträsket för iPad. Hunden gnager förnöjt på ett tuggben liggandes vid mina fötter. Katterna har jag inte ens sett idag, de sover nog fortfarande. Precis en sådan söndag som är bra för själen, vila och tankande av inspiration. Var och en på sitt sätt. En bra dag trots bristen på snö.

logga600bredd

6 thoughts on “Decemberutmaning: N som i Nu vill jag ha snö!

    • Visst är det en märklig vinter i år! Antalet stormar som avlöser varandra, temperaturer som ena dagen är minus tio för att nästa dag bli plus tio… Dessutom en snöstorm i Kairo (!)… Ett bakochframår på något sätt.
      Välkommen hit Carita!
      Kram!

  1. Ja, nu kan det vara dags med lite snö så att vi kommer i bättre julkänsla. Piggare blir man också och ljusare blir det:) Hoppas med dig!

    Kram
    Suz

  2. Jag hjälper till att blidka vädergudarna för nu är jag helt urless på regn och blåst!
    Några minusgrader är välkommet och likaså lite lagom mycket snö!
    Kram M.E

  3. Jag stämmer i – NU VILL JAG VERKLIGEN HA SNÖ! Tänker att tillsammans är vi starka?!! Suck. Det är inget vidare, men kanske kanske att den kommer snart?!

    Ha en finfin söndagkväll!

    KRam – tatjanis

  4. Jag vill också ha snö;)
    Hoppas vädergudarna lyssnar.
    Så gott brödet såg ut, ska vidarebefodra receptet till min mor som är galen i vörtbröd;)
    Önskar dig en fin dag
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

