Decemberutmaning: M som i Matbröd till jul?

vort1

vort2

vort3

Jag testbakar lite idag. Ser om jag kan få till det ultimata vörtbrödet. Det som är saftigt, mjukt och smakrikt. Ett riktigt matbröd. Det finns nog lika många recept på vörtbröd som det finns julkulor på granen. Ska man ha must och porter? Bara porter? Bara must? Använda sig av vörtmix eller inte? Man blir lätt lite snurrig. Beslutade mig därför för att testbaka ett litet bröd för att se om jag kan få till det perfekta vörtbrödet. Med en blandning mellan ett antal recept och en dos sunt bondförnuft är jag kanske något bra på spåret. Vi får se vad det blir till slut. Det får bli mitt bidrag till Decemberutmaningen: M som i Matbröd till jul? Spänningen är olidlig!

logga600bredd

3 thoughts on “Decemberutmaning: M som i Matbröd till jul?

Tack för din kommentar!

