Decemberutmaning: J som i Julpynt.

julpynt

Som ni kanske förstått vid det här laget så är jag ingen stor julpyntare. Visst gillar jag julpynt, men inte i massor här hemma. Några kransar, lite hyacinter, krukor med mossa och en och annan stjärna. Sedan får det nästan räcka. Julgran har vi bara ibland, när julafton ska tillbringas hos oss. Men med det sagt så kan jag ändå inte låta bli att ta fram de finaste kulorna vi har. Enkla och med ett sirligt mönster målat för hand. Det vackra i det enkla liksom. Lägger kulorna i en vas där man kan beundra dem var dag fram till jul. Beundra deras sirliga mönster och olikheten mellan varje kula. Finn fem rätt, liksom. Det är nästan vackrare så här än på granen. Trots detta blir Julpynt dagens bild i Tatjanis Decemberutmaning.

logga600bredd

6 thoughts on “Decemberutmaning: J som i Julpynt.

  1. Man gör som man vill! 🙂
    Jag pyntar inte hysteriskt mycket men gran måste jag ha! 🙂 Och hyacinter och massor med ljus. Och så gör ju barnen julpynt i skolan och dagis och det måste såklart vara framme. 🙂
    Kram!

    • Precis! Och det är det som är så skönt! Vissa år kan jag också vara sugen på mer pynt, andra inte. Och har man barn så är det klart att deras fina julpyssel ska vara framme!
      Kram!

  2. Vilka fina kulor! De passar ju utmärkt att ligga i en vas!
    I år hade jag utlovat riktigt stort julfirande hos oss på landet, men nu känns det inte lika
    lätt längre att slå på stora trumman och plocka fram allt julpynt! Men det som blir kvar i
    kartongerna slipper man plocka bort efter julen, så det går nog att se positivt även på det!
    Kram M.E

  3. Verkligen fina julkulor, förstår att du låter dem vara framme.
    Hoppas du gör dig en björk-ljusstake de är verkligen lätta att göra och behagliga att titta på.
    Ha en fin kväll
    Kram
    Annie

Tack för din kommentar!

