Decemberutmaning: F som i Frasse.

frasse1

frasse2

frasse3

frasse4

Då fortsätter vi  Decemberutmaningarna med F. F som i Frasse. Frasse är en av våra två katter, en av två bröder, minstingen och en i familjen. Han är en sann konstnärssjäl, känslig och kreativ. Få hyss här hemma saknar Frasse som kreativ ledare. Frasse heter egentligen Frans Ferdinand, då hans favorithobby är att lukta på blommorna. Och att se till att de absolut inte har några torra blad. Torra blad är till för att ätas. Det här är killen som tillbringar en storm med ett lugn som ingen annan i familjen uppbringar. Han bara kryper upp i soffan mellan oss och somnar lugnt. Eller tippar mot en om man ska vara noga. Tippa är nog en av hans andra specialiteter, det och stå på huvudet när man pratar med honom. Och det här med vatten, det dricker man från kranen. Det vet väl alla.

Vi tog oss igenom stormen Sven i hyfsat välbehåll. Ett av våra små äppelträd fick sätta livet till, men i sammanhanget känns det okej. Med byar på över 35 m/s så trodde vi att taket skulle lyfta. Skåne fick verkligen känna på vädergudarnas krafter igår. Idag blåser det ”bara” mellan 20-25 m/s, känns lindrigt i sammanhanget. Lite snöfnös virvlar runt i luften, men jag tror inte vi kan hoppas på några större mängder. Synd, jag vill ha snö. Nä om man skulle ta och krypa upp i soffan med lilla Frasse. Frassemys.

logga600bredd

8 thoughts on “Decemberutmaning: F som i Frasse.

  1. Så fin han är är Frasse! Han ser ut som en riktig myskatt!
    Här har vi kryssat mellan nedfallna träd och även fått åka rejäla omvägar, haft strömavbrott hela dagen och bara 10 grader varm i huset. Efter julklappshopping på Emporia blev det att packa
    ihop igen och dra in till lägenheten i stan. Nu hoppas jag bara på att inte allt tinar i frysen!
    Och Sven önskar jag åt fanders…
    kram M.E

  2. Men vilken fantastisk Frasse. verkar vara en kille i min stil.
    Ja här har Sven också passerat men inte i närheten av vad ni hade nere i Skåne (bor i västragötaland) Men visst skallrade det lite i rutorna men värst var all snö. Jag älskar snö men gillar inte när allt kommer över en natt, det ställer till så mycket i trafiken. Så idag tog vi en hemma dag, bara att gräva ut bilen hade nog tagit en timme och sedan var vägarna inte att lita på (bor en bit ut på landet)

    Önskar dig och Frasse en trevlig fredagskväll
    Kram
    Annie

  3. Vad fin han är, Frasse! Jag hade så gärna haft katt men är allergisk. Eller, jag har alltid varit allergisk mot katt men när jag gick och testade mig på vårdcentralen så visade det sig att det blev inget utslag alls för katt. Konstigt…..eftersom jag trots allt blir snuvig när jag klappar katter. Oftast i alla fall. Men vet inte om jag vågar chansa….. Fin var han i alla fall! 🙂
    Kram!

  4. Underbara katt – underbara Frasse! de är verkligen fantastiska de där katterna och att ha en som kommer på hyss 🙂 underbart.

    Tack för att du delar med dig!

    Kram – Tatjanis

    • Å du, TACK! Lite svårt med rörliga motiv, fokus på ögonen blir lätt fokus på svansen 😉 Han har en bror som heter Tusse, kommer på T-utmaningen. Stuffe låter som en farbror till våra killar 🙂

  5. Pingback: Decemberutmaning: T som i Tusse. | Från myllan

Tack för din kommentar!

