Småpyssel.

kruka1

Nu har det börjat. Den där pockande känslan av att jag måste adventspyssla. Bara lite. Den där hyacinten skapade tydligen ett ”pyssla med mossa-behov” som behövde tas hand om.

kruka2

Två pyttesmå lerkrukor, en klutt väggfärg, lite mossa och ett par stjärnanis senare så föddes de här. Krukorna var oanvända så de fick en dust av patinering bara därför att. Är egentligen ingen fantast av fuskpatinerade krukor, men de här är så små så det blev helt okej. Jag använde mig av lite ljusgrå väggfärg som jag duttade på, mer på vissa ställen precis som det blir i naturen. Krukorna fyllde jag helt enkelt med lite hopknycklat tidningspapper och sedan på med mossa och stjärnanis. Klart. En fick bo på det nymålade bordet i vardagsrummet, den andra på brickan på köksbordet. Småpyssel var det ja.

kruka3

2 thoughts on “Småpyssel.

Tack för din kommentar!

