Kunde inte hålla mig längre.

hyacint

Nu har det fått flytta in en liten hyacint här med. Kunde inte hålla mig längre. Annars har vi som regel här hemma att inget pynt kommer fram innan den första advent. Det blir liksom lite mer speciellt på det sättet. Hyacinten blev renspolad på sin jord och placerad i en glasvas tillsammans med några fina kuddar av mossa. Det enkla är ofta det vackraste.

I köket jäser just nu årets första saffransbulledeg, bara tanken på nygräddade lussebullar får det att kurra i magen. Annars har det varit en riktigt kall dag med bistra nordanvindar som gått genom märg och ben. Kanske kan vi hoppas på lite snö snart? Glöggen är i alla fall inköpt, so bring it on!

 

4 thoughts on “Kunde inte hålla mig längre.

  1. VACKERT!!
    Jag smygstartar gärna med juliga blommor nu, men pynten får vänta. Stakarna skall upp i fönstren till helgen & så till Licia tar jag fram lite till. Så måste jag göra för att inte spy på allt till jul.

    Å glögg, massa glögg skall det vara framåt

    Kram

    • Tack fina du! Är inte heller en stor fantast av för mycket julpynt alldeles för tidigt, men lite smått och gott smyger fram efterhand 🙂 Och glögga, det måste man!

      Kram!

Tack för din kommentar!

